Статті

Чому і як потрібно мити радіатори автомобіля навесні

Чисті радіатори автомобіля – запорука ефективної роботи системи охолодження двигуна та кліматичної системи. Миття радіаторів не входить до переліку обов’язкових процедур обслуговування, але виконувати її рекомендується щовесни. Пояснюємо чому і розповідаємо, як можна відмити радіатори самостійно.

Будь-який сучасний автомобіль оснащений кількома радіаторами. У машинах нижчого цінового сегмента їх два-три, дорожчі моделі крім радіатора охолодження двигуна, конденсатора кондиціонера і радіатора «пічки» забезпечуються додатковими теплообмінниками – гідропідсилювача керма, інтеркулера, автоматичної коробки передач.

Принцип роботи у всіх цих пристроїв однаковий: потік повітря, що проходить через «соти», охолоджує радіатор і забирає з собою зайве тепло.

Забиті повітряні канали між трубками та пластинами радіаторів різко знижують ефективність пристроїв. «Пічка» починає гірше гріти, двигун прагне закипіти в дорожніх пробках, кондиціонер втрачає ефективність і починає гірше охолоджувати салон. Чистота радіаторів – запорука «здоров’я» багатьох систем автомобіля.

Коли радіатори потрібно мити

Весна – найкращий час для контролю за станом радіаторів автомобіля та їх очищення. Експлуатація машини в російських умовах взимку незмінно призводить до одного і того ж результату: дорожня жижа, присмачена піском, дрібним камінням і сіллю, наглухо забиває «стільники» радіаторів і майже повністю перекриває струм повітря через ці пристрої. Влітку наслідки цього особливо небезпечні.

У теплу пору року навантаження на систему охолодження двигуна різко зростає, вентилятор примусового охолодження починає включатися частіше та працює на знос. Система кондиціювання повітря перестає якісно охолоджувати салон. І це – тільки видимі, наслідки господаря машини.

Візуально оцінити стан радіаторів автомобіля дуже просто. Достатньо взяти ліхтарик, перенесення або будь-яке інше джерело світла та подивитися, наскільки добре проходить світло крізь «соти».

Усі забруднення видно неозброєним оком. Щоправда, у деяких випадках, щоб зрозуміти масштаби лиха, доведеться демонтувати передній бампер. На деяких машинах весь бампер можна не знімати – достатньо демонтувати верхню решітку.

Чи вартує овчинка вичинки? Питання досить спірне. Вартість професійного чищення радіаторів нерідко перевалює за 100 доларів. Пов’язано це із високою трудомісткістю процесу: бампер доводиться знімати завжди.

Демонтуються зазвичай частково чи повністю самі радіатори. А це тягне за собою як мінімум заливку нового антифризу і заправку кондиціонера фреоном.

Як мити радіатори в домашніх умовах

Перш ніж мити радіатори автомобіля, автовласнику потрібно зрозуміти, який з них відповідає. Зробити це неважко. За наявності пакету пристроїв останнім за напрямом руху повітря завжди буде радіатор системи охолодження двигуна. Для інших теплообмінників забруднення не такі критичні, як для нього, тому основними грязеуловітелями виступають саме вони.

Зняти радіатор охолодження двигуна для якісного миття відносно просто. Поставивши його назад після водних процедур, можна залити рідину, що охолоджує, і вирушати в дорогу.

З конденсатором кондиціонера такий трюк не пройде: відкручувати від нього трубки та випускати із системи фреон небажано. Якісно заправити систему хладагентом у домашніх умовах неможливо. Цей радіатор краще мити безпосередньо на машині без демонтажу.

За наявності пакета радіаторів обов’язково загляньте в місце між ними. Саме там накопичуються тополиний пух та листя. Ці забруднення можна акуратно видалити м’якою щіткою. Вести щітку потрібно не поперек, а вздовж тепловідвідних пластин.

Вимити дрібне каміння з піском із «сот» на порядок складніше. Робити це можна лише під невеликим тиском води. Миття високого тиску своїм струменем може погнути тепловідвідні пластини і посилити ситуацію.

Під час миття радіаторів на автомобілі не варто поливати водою розташовані поблизу вентилятор системи охолодження, генератор, приводний ремінь і компресор кондиціонера – їм такі процедури не до вподоби.

Перш ніж відмивати «стільники» під невеликим натиском води, бруд, що закоксувався, потрібно замочити зі спеціальними засобами. Підійде і простий шампунь для кузова автомобіля.

Головне – не використовувати жорстку хімію, здатну розчинити алюмінієві трубки радіаторів та тонкі тепловідвідні пластини. Після обробки радіатора будь-якою хімією слід ретельно промити проточною водою.

Чистка зсередини

Основний радіатор системи охолодження двигуна буде зайвим помити і зсередини. На внутрішніх поверхнях пристрою з роками накопичуються оксиди. Для промивання використовуйте спеціалізовані засоби та звичайну дистильовану воду. Вдаватися до засобів для видалення накипу не варто – вони легко з’їдять ваш радіатор зсередини.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому взимку не варто одразу ставити автомобіль на ручник

Взимку кількість проблем під час експлуатації автомобіля значно зростає через додаткові навантаження на систему. Автомеханіки…

24.11.2025

Американці обрали кращий SUV року: названо переможця

Американці знову влаштували шоу на колесах: електричний Cadillac Escalade IQ став головним SUV 2026 року…

24.11.2025

Volkswagen готує до виходу доступний електрокросовер ID. Cross

Volkswagen готує до виробництва доступний міський електромобіль ID.2all вартістю близько 25 000 євро. До нього…

24.11.2025

Чому штрафи за неправильну парковку часто скасовують у судах

Штрафи за стоянку в заборонених місцях часто скасовують у судах, бо багато постанов складаються з…

24.11.2025

Mercedes-AMG готує електричний суперкар GT

Mercedes-AMG, раніше відомий потужними V8 і V12, активно переходить до електрики. Після експериментів з EQE…

24.11.2025

Зимові випробування електромобілів: запас ходу та комфорт

Нова програма Green NCAP перевірила три електромобілі - Dacia Spring, Hyundai Inster та VW ID.4…

24.11.2025