Вибір олії визначається декількома факторами: в’язкістю, необхідною для роботи двигуна, конструктивними параметрами даної операції та відповідністю оливи до вимог технічних умов виробника.
Навіщо потрібно міняти масло
У двигунах використовуються спеціально розроблені моторні олії. Мастило в них циклічне. Спочатку насос всмоктує масло з картера та подає його у фільтр. Потім воно проходить каналами до поверхонь тертя колінчастого і розподільного валів, звідки розбризкується через спеціальні отвори під дією відцентрової сили, створюючи масу, яка змащує інші деталі двигуна.
Якщо довго не міняти масло, прискорений знос частин двигуна, що труться, буде неминучий.
Яку олію краще заливати у двигун
Найпростіші діляться на три класи: мінеральні базові олії, напівсинтетичні олії та синтетичні олії. Найдешевші та найпоширеніші мінеральні олії зазвичай використовуються в двигунах старих автомобілів, тому що вони не обов’язково повинні бути вищої якості. Проте останнім часом все більшої популярності набули напівсинтетичні олії. Вони трохи дорожчі за мінерали, але мають набагато кращі властивості.
Напівсинтетичні олії можна використовувати як у нових, так і не дуже свіжих автомобілях, і в деякій мірі вони є золотою серединою.
Найдорожчі синтетичні олії відповідають високим стандартам. Вони здатні забезпечити належне мастило сучасних та потужних автомобільних двигунів навіть у найважчих умовах.
Найчастіше використовують всесезонні олії, що позначаються складовим індексом: одна цифра вказує на літній, інша – на зимовий клас в’язкості.
Наприклад, перші три літери SAE 10W40 – це абревіатура Товариства автомобільних інженерів (Society of Automotive Engineers), індекс 10W позначає температуру, при якій можливе прокачування олії масляними каналами і провертання двигуна при запуску, тоді як остання цифра (у нашому випадку 40) передбачає в’язкість олії при нагріванні ДВС (чим цей показник вищий, тим густіше олія при робочій температурі).
Що буде, якщо не міняти масло у двигуні?
Незначне порушення інтервалу заміни лубриканта (2-3 тисячі кілометрів) не повинно призвести до серйозних наслідків. Однак якщо прострочення досягне вже 5-7 тисяч кілометрів пробігу, то моторам, змушеним працювати у важких умовах (пробки, спортивний стиль їзди, поїздки на завантаженому автомобілі), доведеться непросто. Мастильні властивості олії поступово зійдуть нанівець, а саме вона почне каламутніти і густіти.
Продовження експлуатації призведе до того, що відпрацьована олія перетвориться на подібність до мазуту і повністю перестане виконувати свої властивості, забивши маслоканали і привівши до масляного голодування. Кінець кінцем двигун автомобіля просто заклинить.
Leave a Comment