Всім відомо, що зарядка електромобіля має бути набагато дешевшою, ніж заправка звичайного автомобіля бензином або дизельним паливом. Але скільки ви справді можете заощадити? Відповідь це питання дає американське видання Motor1 (зазначені витрати вказані у доларах, оскільки ставляться до місцевого ринку).
Перш ніж порівнювати витрати, важливо знати, що нижча ціна володіння електромобілем визначається не лише різницею в ціні між електрикою та бензином. Є деякі характеристики електромобілів, які також впливають на зниження загальних витрат на паливо (або енергію). Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі
Для звичайних бензинових автомобілів аеродинаміка важлива, але зазвичай не критична (принаймні поки водій не вирішить їхати 400 км/год). У світі електромобілів все інакше. Оскільки акумулятор є найдорожчим (і найважчим) компонентом більшості електромобілів, для максимального збільшення запасу ходу потрібно дуже низький коефіцієнт лобового опору.
За словами генерального директора AirShaper Воутера Ремері, низький опір є ключем до максимальної відстані польоту. “Якщо подвоїти швидкість, опір повітря збільшиться в чотири рази, а потужність, необхідна для його подолання, вже у вісім разів більша”, – пояснює Ремері.
За його розрахунками, у спортивній машині потужністю 125 к.с. можна розігнатися до 200 км/год, а щоб розігнатися до 400 км/год, потрібно вже 1000 кінських сил. Ці цифри значно перевищують обмеження швидкості на звичайних дорогах, але показують, наскільки важливо покращити аеродинаміку, щоб електромобілі могли долати великі відстані із пристойним запасом ходу.
Електромобілі набагато кращі за автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння по економічності — вони споживають набагато менше енергії. За даними Міністерства енергетики США, ККД типового бензинового автомобіля (потужність на колеса) становить менше ніж 25%. Це означає, що здебільшого – цілих 75% енергії втрачається у вигляді тепла або витрачається в системах самого ДВЗ.
В електромобілі навіть без урахування переваг рекуперативного гальмування ККД перевищує 65%. Інші 35% – це втрати при зарядці та руховій установці (включаючи охолодження та нагрівання батареї).
У традиційних автомобілях (не гібридах) гальмування здійснюється переважно фрикційними гальмами. Це означає, що більшість кінетичної енергії просто втрачається у навколишньому середовищі як тепла. Гібриди та електромобілі зупиняються в основному за рахунок перетворення кінетичної енергії в електрику та повернення її в акумулятор – це називається рекуперацією енергії.
Завдяки цьому процесу загальний ККД типового електромобіля (включно з рекуперацією), за даними Міністерства енергетики США, становить близько 90% у комбінованому циклі!
То скільки це економить?
Більшість фахівців віддають перевагу двом найбільш популярним моделям з електричним та звичайним приводом, доступним у США. Це Tesla Model 3 та Toyota Camry. Однак більш розумно порівнювати два автомобілі однакового розміру та за однаковою ціною. Тому суперниками у цьому випадку будуть Toyota Corolla та Nissan Leaf.
Nissan Leaf – найбільш продаваний електромобіль з ціною нижче 30 000 у США, Corolla – теж бестселер – друга за продажами в серпні 2021 року.
Експерти видання iSeeCar вивчили дані понад 929 тисяч автомобілів, випущених з 1981 по 2009 рік,…
Нещодавно в японському регіоні Тюбу провели закриту виставку для виробників автозапчастин, де показали китайські електрокари.…
З настанням холодів у водіїв з'являються додаткові турботи щодо обслуговування своїх транспортних засобів. Автомеханік розповів,…
У Mercedes-Benz розповіли про нове CLA. Субкомпактна модель третього покоління перебереться на платформу MMA, вийде…
Компанія Land Rover представила особливу версію Discovery до 35-річчя моделі, а також новий 3,0-літровий дизельний…
Закордонний портал TopSpeed оприлюднив список найнадійніших німецьких кросоверів з пробігом не дорожчим за 600 тис…
Leave a Comment