Статті

Наскільки дешевше їздити на електрокарі, ніж на авто з ДВЗ?

Всім відомо, що зарядка електромобіля має бути набагато дешевшою, ніж заправка звичайного автомобіля бензином або дизельним паливом. Але скільки ви справді можете заощадити? Відповідь це питання дає американське видання Motor1 (зазначені витрати вказані у доларах, оскільки ставляться до місцевого ринку).

Перш ніж порівнювати витрати, важливо знати, що нижча ціна володіння електромобілем визначається не лише різницею в ціні між електрикою та бензином. Є деякі характеристики електромобілів, які також впливають на зниження загальних витрат на паливо (або енергію). Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Аеродинаміка

Для звичайних бензинових автомобілів аеродинаміка важлива, але зазвичай не критична (принаймні поки водій не вирішить їхати 400 км/год). У світі електромобілів все інакше. Оскільки акумулятор є найдорожчим (і найважчим) компонентом більшості електромобілів, для максимального збільшення запасу ходу потрібно дуже низький коефіцієнт лобового опору.

За словами генерального директора AirShaper Воутера Ремері, низький опір є ключем до максимальної відстані польоту. “Якщо подвоїти швидкість, опір повітря збільшиться в чотири рази, а потужність, необхідна для його подолання, вже у вісім разів більша”, – пояснює Ремері.

За його розрахунками, у спортивній машині потужністю 125 к.с. можна розігнатися до 200 км/год, а щоб розігнатися до 400 км/год, потрібно вже 1000 кінських сил. Ці цифри значно перевищують обмеження швидкості на звичайних дорогах, але показують, наскільки важливо покращити аеродинаміку, щоб електромобілі могли долати великі відстані із пристойним запасом ходу.

Загальна ефективність

Електромобілі набагато кращі за автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння по економічності — вони споживають набагато менше енергії. За даними Міністерства енергетики США, ККД типового бензинового автомобіля (потужність на колеса) становить менше ніж 25%. Це означає, що здебільшого – цілих 75% енергії втрачається у вигляді тепла або витрачається в системах самого ДВЗ.

В електромобілі навіть без урахування переваг рекуперативного гальмування ККД перевищує 65%. Інші 35% – це втрати при зарядці та руховій установці (включаючи охолодження та нагрівання батареї).

Регенеративний арешт

У традиційних автомобілях (не гібридах) гальмування здійснюється переважно фрикційними гальмами. Це означає, що більшість кінетичної енергії просто втрачається у навколишньому середовищі як тепла. Гібриди та електромобілі зупиняються в основному за рахунок перетворення кінетичної енергії в електрику та повернення її в акумулятор – це називається рекуперацією енергії.

Завдяки цьому процесу загальний ККД типового електромобіля (включно з рекуперацією), за даними Міністерства енергетики США, становить близько 90% у комбінованому циклі!

То скільки це економить?

Більшість фахівців віддають перевагу двом найбільш популярним моделям з електричним та звичайним приводом, доступним у США. Це Tesla Model 3 та Toyota Camry. Однак більш розумно порівнювати два автомобілі однакового розміру та за однаковою ціною. Тому суперниками у цьому випадку будуть Toyota Corolla та Nissan Leaf.

Nissan Leaf – найбільш продаваний електромобіль з ціною нижче 30 000 у США, Corolla – теж бестселер – друга за продажами в серпні 2021 року.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Новий Nissan Patrol вийде лише з бензиновими двигунами

Компанія Nissan остаточно відмовилася від випуску дизельної версії нового Patrol, залишивши прихильників таких моторів без…

11.11.2025

За яких несправностей в Україні заборонено експлуатацію автомобіля

В Україні та країнах Європи діє чітко регламентований перелік несправностей, за яких експлуатація транспортного засобу…

11.11.2025

В Україні штрафуватимуть батьків за перевезення дітей без автокрісла

В Україні батьків можуть оштрафувати до 850 гривень за перевезення дітей без автокрісла. Це правило…

11.11.2025

Honda Fit нового покоління дебютує восени 2026 року

Актуальна версія компактного хетчбека Honda Fit дебютувала в 2020 році і залишається на ринку вже…

11.11.2025

Mitsubishi планує повернути легендарний Lancer Evolution у електричному форматі

Майже двадцять років фанати автоспорту чекали, коли завершиться епоха легендарного Mitsubishi Lancer Evolution, і з…

11.11.2025

Mazda 2 перетворюється на компактний аналог CX-5

Mazda готує нове покоління компактного хетчбека Mazda2. Хоча нинішня модель оновлювалася у 2019 та 2023…

11.11.2025