Статті

Автоексперти розповіли, на скільки зростає споживання палива у автомобіля взимку

Зазначається, що сучасні двигуни в цьому плані мають переваги в порівнянні з карбюраторними двигунами. Актуальні силові агрегати здатні готувати горючу суміш залежно від температури навколишнього повітря. Але при мінусових температурах для старту та прогріву двигуна все одно потрібно більше палива, ніж улітку.

Відразу після запуску силового агрегату водій включає пічку та кондиціонер, щоб прогріти та просушити салон, а також прибрати лід зі скла. Ця процедура вимагає приблизно 179 Вт або 0,2 літра палива на годину. Загустіла від холоду масло в трансмісії та редукторі знижує економічність споживання палива на 3–5%.

Певну частку енергії забирають різні настройки. Наприклад, обігрів дзеркал, крісел та скла. За приблизними підрахунками 100 Вт потужності загалом віднімають приблизно 0,1 літра на 100 км шляху. Найбільш ненажерливим є електрообігрів вітрового скла. Йому потрібно цілих 800 Вт – це приблизно 0,81 літра палива на годину. На щастя, після п’ятихвилинного циклу розморожування скла ця опція відключається. На прогрівання одного крісла потрібно 100 Вт або 0,1 літра палива. На рульове колесо потрібно ще 50 Вт або 0,05 літра на годину. Приблизно стільки йде на прогрів дзеркал зовні.

Під час снігопаду видимість дороги покращують протитуманні фари: це 110 Вт або 0,11 літра на годину. При цьому ближнє світло споживає 125 Вт, що становить близько 0,12 літри на годину. Хоча ця функція задіяна у зимових умовах. У результаті загальна витрата на додатковий «зимовий» пакет для комфортної їзди на машині наближається до 1600 Вт. Електронні опції споживають близько 1,6 літра палива на годину.

На витрати палива впливає і стан траси. По снігу та бруду опір коліс машини збільшується, а значить, і зростає споживання палива. Якщо йдеться про зимові шини з глибоким протектором, то показник збільшується приблизно на 7%.

Якщо при русі на автомобілі по сніговій каші включити знижену передачу, щоб на колесах була постійна тяга з моментом, що гальмує, при відпусканні педалі газу, то витрата палива збільшиться ще значніше. У середньому під час руху зі швидкістю близько 90 км/годину по снігу витрата палива збільшується на 15–20% порівняно з літнім чистим асфальтом.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо 3 способи перевірити глибину протектора шин самостійно

Осінь приносить мінливу погоду, калюжі та мокрий асфальт, тому особливо важливо стежити за станом шин…

08.10.2025

Toyota відкликає майже 400 тисяч авто через технічну несправність

Компанія Toyota оголосила про відкликання майже 400 тисяч автомобілів у США через несправність, яка може…

08.10.2025

Топ-7 позашляховиків із легендарною надійністю, які служать десятиліттями

У часи, коли навіть преміальні автомобілі починають "втомлюватися" після 150 тисяч кілометрів, на ринку все…

08.10.2025

Toyota вказала на продаж підроблених гібридів іншими виробниками

Toyota висловила занепокоєння через те, що деякі виробники позначають автомобілі з 48-вольтовими mild-hybrid системами як…

08.10.2025

Як підготувати машину до морозів і уникнути проблем взимку

Коли на вулиці хуртовина, двірники стукають по склу, а температура падає до мінус двадцяти, відразу…

08.10.2025

Новий Kia Sportage показали на спекулятивних рендерах

Кросовер Kia Sportage веде свою історію з далекого 1993 року. 2021-го року цей світовий бестселер…

08.10.2025