Статті

Експерти розповіли, навіщо автоматичній КПП потрібний режим N і коли його не можна використовувати

Share

Пересідаючись з автомобілів на «механіці» на машини з автоматичною трансмісією, водії переносять на двопедальний транспорт свої колишні звички. Причому перемикання в АКПП у положення «нейтраль» під час підкочування до світлофорів стає чи ненайгіршим явищем. Фахівці розібралися коли точно не варто задіяти режим “N”.

Недосвідчених водіїв нерідко вводить в оману буква «N» на майданчику селектора автоматичної трансмісії. Часто буває, що водії для економії палива включають нейтраль на АКПП при під’їзді до світлофора, цим вони буквально вбивають трансмісію власними руками. Справа в тому, що при русі в положенні «N» масляний насос не працює, відповідно деталі коробки передач, що труться, не змащуються. У результаті зношування трансмісії йде семимильними кроками.

Окремий випадок коли автомобіль з АКПП буксирують на «нейтралі». Мотор машини, що буксирується, при цьому обов’язково повинен працювати. В іншому випадку масляний насос не буде працювати, і мастила не буде, відповідно конструктив коробки працюватиме на суху. Якщо все ж таки потрібно перегнати машину з «автоматом» і немає можливості запустити двигун, то водієві машини, що тягне, потрібно дотримуватися правила «30 на 30», тобто їхати максимум 30 кілометрів, намагаючись не розганятися швидше 30 км/год. Ідеальний варіант – це розщедритися на евакуатор.

Також фахівці нагадали, що паркування автомобіля на крутому ухилі шкідливе не тільки для двигуна, але і для коробки передач. Олива трансмісії в такому випадку йде далеко від країв насоса. В результаті при запуску двигуна мастило в АКПП не надходить або надходить у недостатній кількості. Ще одна помилка при паркуванні автомобіля з “автоматом” на ухилі – невикористання ручного гальма. Якщо машина утримується на підйомі або спуску тільки трансмісією в положенні «Parking», а «ручник» не використовується, то механізм блокування вихідного валу КПП зазнає підвищеного навантаження і поступово піддається деформації. Згодом це може привести до складнощів увімкнення або відключення «паркінгу».

Бувають і такі випадки, коли водії хочуть увімкнути «нейтраль» на ходу, але помиляються та переводять селектор у положення «P» (Parking). У цьому випадку може зламатися фіксатор положення Parking, а стружка, сточена в результаті таких ударів «собачки» по шестірні, потрапляє в коробку, явно не додаючи вузлу здоров’я.

Тривале буксування в снігу, бруді чи піску практично напевно викличе перегрів мастильної рідини та підгоряння фрикціонів. У такій ситуації, найімовірніше, автоматична трансмісія перейде в аварійний режим. Не менш шкідливо при пробуксовках намагатися максимально швидко перемикатися з положень R в D (як на механіці в розгойдування). Краще зберегти «автомат» і не використовувати такий прийом.

Буксирувати важкий причіп або інший автомобіль на машинах з автоматичною трансмісією, так само як і з варіатором, також не рекомендується. У таких випадках часто відбувається сильне нагрівання “автомата” через позаштатне навантаження, і коробка не може переварити потоки тяги. Перегрів призводить до того, що горять фрикціони, а гумові прокладки починають пропускати оливу. Якщо тягнути причіп або інший автомобіль все ж таки необхідно, то експерти радять дотримуватися наступних правил: швидкість руху не повинна перевищувати 90 км/год, а вантаж, який потрібно тягнути, не повинен перевищувати ваги машини. Крім того, не потрібно використовувати ручний режим перемикання АКПП.

Також вірний спосіб прискорити смерть автоматичної трансмісії — щиро підрифтувати. У цьому випадку йде підвищене зношування фрикціонів. Металева стружка забиває канали гідроблоку, в результаті коробка починає перемикатися з ривками. Інакше кажучи, «автомат» просто неспроможний переносити довгу пробуксовку, як і перетравлювати високий крутний момент тривалий час. Не меншу шкоду АКПП завдадуть різких стартів з двох педалей, коли водій утримує педаль гальма, розкручує мотор, а потім різко кидає ліву педаль. Механізм трансмісії в цьому випадку дуже серйозно страждає.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Tesla піднімає ціни на Model 3 Performance, незважаючи на затримки постачання

Tesla представила оновлену Model 3 Performance 23 квітня, викликавши велику цікавість. Електромобіль отримав більше потужності, кращу ефективність та…

18.05.2024

Компанія Ford готує розширення лінійки Mustang

Ford розглядає можливість розширення лінійки Mustang після успішного запуску електрокросовера Mach-E під цим брендом. У…

18.05.2024

Названо найнадійніший гібридний кросовер, який можна купити у 2024 році

Незважаючи на весь скепсис з боку окремих експертів, гібридні технології продовжують розвиватися безпрецедентними темпами, а…

18.05.2024

Toyota, Nissan та Honda об’єднують зусилля для створення нового покоління автомобілів

Японія та японські виробники автомобілів продовжують робити нові кроки, щоб випередити своїх конкурентів. За повідомленнями,…

17.05.2024

Tesla Cybertruck зіткнувся із серйозною проблемою корозії

Кібервантажівка — це щонайменше спірний автомобіль. Але більшість фанатів Tesla, здається, прийняли його з ентузіазмом.…

17.05.2024

Новий Renault 5 б’є рекорди за попередніми замовленнями ще до старту продажів

Новий Renault 5 збирає рекордну кількість попередніх замовлень, незважаючи на відсутність оголошених цін та дати…

17.05.2024