Статті

Експерти розповіли, навіщо автоматичній КПП потрібний режим N і коли його не можна використовувати

Share

Пересідаючись з автомобілів на «механіці» на машини з автоматичною трансмісією, водії переносять на двопедальний транспорт свої колишні звички. Причому перемикання в АКПП у положення «нейтраль» під час підкочування до світлофорів стає чи ненайгіршим явищем. Фахівці розібралися коли точно не варто задіяти режим “N”.

Недосвідчених водіїв нерідко вводить в оману буква «N» на майданчику селектора автоматичної трансмісії. Часто буває, що водії для економії палива включають нейтраль на АКПП при під’їзді до світлофора, цим вони буквально вбивають трансмісію власними руками. Справа в тому, що при русі в положенні «N» масляний насос не працює, відповідно деталі коробки передач, що труться, не змащуються. У результаті зношування трансмісії йде семимильними кроками.

Окремий випадок коли автомобіль з АКПП буксирують на «нейтралі». Мотор машини, що буксирується, при цьому обов’язково повинен працювати. В іншому випадку масляний насос не буде працювати, і мастила не буде, відповідно конструктив коробки працюватиме на суху. Якщо все ж таки потрібно перегнати машину з «автоматом» і немає можливості запустити двигун, то водієві машини, що тягне, потрібно дотримуватися правила «30 на 30», тобто їхати максимум 30 кілометрів, намагаючись не розганятися швидше 30 км/год. Ідеальний варіант – це розщедритися на евакуатор.

Також фахівці нагадали, що паркування автомобіля на крутому ухилі шкідливе не тільки для двигуна, але і для коробки передач. Олива трансмісії в такому випадку йде далеко від країв насоса. В результаті при запуску двигуна мастило в АКПП не надходить або надходить у недостатній кількості. Ще одна помилка при паркуванні автомобіля з “автоматом” на ухилі – невикористання ручного гальма. Якщо машина утримується на підйомі або спуску тільки трансмісією в положенні «Parking», а «ручник» не використовується, то механізм блокування вихідного валу КПП зазнає підвищеного навантаження і поступово піддається деформації. Згодом це може привести до складнощів увімкнення або відключення «паркінгу».

Бувають і такі випадки, коли водії хочуть увімкнути «нейтраль» на ходу, але помиляються та переводять селектор у положення «P» (Parking). У цьому випадку може зламатися фіксатор положення Parking, а стружка, сточена в результаті таких ударів «собачки» по шестірні, потрапляє в коробку, явно не додаючи вузлу здоров’я.

Тривале буксування в снігу, бруді чи піску практично напевно викличе перегрів мастильної рідини та підгоряння фрикціонів. У такій ситуації, найімовірніше, автоматична трансмісія перейде в аварійний режим. Не менш шкідливо при пробуксовках намагатися максимально швидко перемикатися з положень R в D (як на механіці в розгойдування). Краще зберегти «автомат» і не використовувати такий прийом.

Буксирувати важкий причіп або інший автомобіль на машинах з автоматичною трансмісією, так само як і з варіатором, також не рекомендується. У таких випадках часто відбувається сильне нагрівання “автомата” через позаштатне навантаження, і коробка не може переварити потоки тяги. Перегрів призводить до того, що горять фрикціони, а гумові прокладки починають пропускати оливу. Якщо тягнути причіп або інший автомобіль все ж таки необхідно, то експерти радять дотримуватися наступних правил: швидкість руху не повинна перевищувати 90 км/год, а вантаж, який потрібно тягнути, не повинен перевищувати ваги машини. Крім того, не потрібно використовувати ручний режим перемикання АКПП.

Також вірний спосіб прискорити смерть автоматичної трансмісії — щиро підрифтувати. У цьому випадку йде підвищене зношування фрикціонів. Металева стружка забиває канали гідроблоку, в результаті коробка починає перемикатися з ривками. Інакше кажучи, «автомат» просто неспроможний переносити довгу пробуксовку, як і перетравлювати високий крутний момент тривалий час. Не меншу шкоду АКПП завдадуть різких стартів з двох педалей, коли водій утримує педаль гальма, розкручує мотор, а потім різко кидає ліву педаль. Механізм трансмісії в цьому випадку дуже серйозно страждає.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Renault відмовиться від спільного мотора для своїх кросоверів з Mercedes-Benz

Renault позбавить кросовери «спільного» двигуна з Mercedes-Benz. Французькі журналісти з'ясували, що 1,3-літровий агрегат лінійки TCe…

23.11.2024

Українцям дали поради, як уникнути обману в автосервісах

Найголовніше — звертатися лише до перевіреного автосервісу, який можна знайти за рекомендаціями друзів, колег, знайомих.…

23.11.2024

Як зберегти зимові шини в хорошому стані на довше

Щоб зимові шини прослужили якнайдовше, головне — це використовувати їх лише в сезон. Не варто…

23.11.2024

Mercedes-Benz CLA став лідером за відстанню, подоланою за добу

Прототип майбутнього Mercedes-Benz CLA встановив світовий рекорд за найдовшим 24-годинним пробігом на електромобілі. Завданням пілота було проїхати…

23.11.2024

BMW може занизити потужність нового M5

Баварський автовиробник BMW вже не вперше потрапляє на те, що занижує реальну потужність своїх автомобілів.…

23.11.2024

Перший електромобіль Ferrari може стати кросовером

Ferrari вже давно експериментує з електрифікацією своїх автомобілів, але досі не представила жодного чистого електрокара.…

23.11.2024