Статті

Чому на автомобілі не можна починати рух відразу після запуску мотора

Величезне число водіїв переконані, що гріти мотор в жарку і теплу погоду не обов’язково, і можна від душі тиснути на газ практично відразу після включення запалення. Однак, роблячи так, автовласники роблять серйозну помилку. Про це повідомляє профільний портал «motorpage».

З необхідністю прогріву мотора в зимовий час все більш-менш зрозуміло. Стінки циліндрів на непрацюючому моторі в сильний «мінус» стискаються, і зазори між поверхнями, що труться скорочуються.

Загусле на морозі моторне масло після «холодного» пуску не встигає піднятися по каналах з піддону картера, і коли водій починає активно натискати на «газ», двигун відчуває масляне голодування, відповідно прискорюється знос його тертьових елементів.

Здавалося б, навесні, влітку і на початку осені таких проблем не повинно спостерігатися, а значить можна відмовитися від практики прогріву. Насправді – не можна. Вся справа в тому, що після тривалої, найчастіше нічної стоянки автомобіля моторне масло стікає в картер. Щоб воно розійшлося по системі, необхідний час. При плюсовій температурі мова йде буквально про двох-трьох хвилинах роботи силового агрегату на холостих. Однак якщо не дати їх мотору, масло просто не встигне дістатися через численні канали до деталей, що труться.

Крім того, якщо почати рух без прогріву, масло, не набравши потрібну температуру, буде гірше надходити в масляний фільтр і відповідно гірше очищатися. Таким чином, не прогріваючи двигун в тому числі навесні, восени і влітку, ви провокуєте більш активне забруднення олії. Правда і те, що всі гідросистеми (муфти фазовращателей, гидрокомпенсатори і ін.) На холодному моторі працюють некоректно.

У той же час масляне голодування двигуна при відсутності його прогріву посилює каталітичний нейтралізатор. Щоб він вийшов на робочий діапазон температур, після пуску холодного двигуна в нього фактично ллється паливо. В результаті мастило зі стінок циліндрів змивається. Таким чином, якщо відразу почати рух в активному темпі, це буде провокувати задираки на стінках циліндрів.

Відзначимо, що найбільшої шкоди при роботі «на холодну» нестимуть турбовані силові агрегати. Після пуску турбодвигуна, як відомо, гарячі вихлопні гази проходять через «равлика» турбіни, розігрівають її до 1 000 і більше градусів. Зрозуміло, що за відсутністю або при дефіциті масла механізм турбіни буде швидко і активно зношуватися.

Крім того, крім мотора від непрогревов страждає трансмісія, причому найбільшою мірою це стосується гідромеханічних автоматів. Паливного насоса необхідно час, щоб прокачати мастило і підготувати механізми АКП до роботи. Та й механічна коробка теж не любить, коли її механізми починають рух в ще густому змащувальному матеріалі.

Ще одне важливе питання – як зрозуміти, що двигун і трансмісія нарешті прогрілися. Тут все просто – дивимося на обороти холостого року. Коли мастило починає здійснюватися в повній мірі, стрілка тахометра опускається приблизно до 900 об / хв. Цей момент можна також відстежити по характерному ослаблення моторного гулу. Тепер можна акуратно рушати і рухатися перші 10 хвилин, сильно не газуючи.

Однак є й інша крайність – гріти двигун і трансмісію в теплу пору, ганяючи мотор на холостих десять і більше хвилин, може теж бути шкідливим. Довгої роботи на «холостих» не люблять насамперед малооб’ємні агрегати з турбонаддувом. Якщо такий режим затягується, знову-таки виникає ефект масляного голодування. Дефіцит масла починає відчувати підшипниковий вузол турбіни, що провокує підвищений знос цієї деталі. Не дарма в мануалах ряду моделей з турбомоторами уточнюється, що не рекомендується стояти з заведеним двигуном понад 20 – 30 хвилин.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Експерт спростовує головні упередження щодо електрокарів

Електромобілі вже міцно входять у наше повсякденне життя, проте навколо них досі багато міфів. Часто…

28.08.2025

Прототип BMW iX3 Neue Klasse потрапив у ДТП під час тестів

Carscoops повідомляє , що під час дорожньої пригоди прототип BMW iX3 зіткнувся лоб у лоб…

28.08.2025

Volkswagen готує прощальний Golf R з п’ятициліндровим мотором

Volkswagen готує для шанувальників "гарячих" хетчбеків справжню сенсацію: підрозділ R розробляє екстремальну версію Golf R…

28.08.2025

Що викликає підозру у поліції навіть у тверезого водія

Кожен водій знає, що співробітники поліції часто спостерігають за потенційними п'яними водіями за кермом у…

28.08.2025

Як підготувати автомобіль до осені та морозів: поради експертів

Осінь для автомобіля в Україні – справжнє випробування: різкі зміни температури, дощі, бруд та наслідки…

28.08.2025

Новий Audi RS 6 Avant з гібридною установкою готують до прем’єри у 2027 році

Audi завершує підготовку нового покоління RS 6 Avant, і вже майже без камуфляжу прототипи моделі…

28.08.2025