Статті

Чому на автомобілі не можна починати рух відразу після запуску мотора

Share

Величезне число водіїв переконані, що гріти мотор в жарку і теплу погоду не обов’язково, і можна від душі тиснути на газ практично відразу після включення запалення. Однак, роблячи так, автовласники роблять серйозну помилку. Про це повідомляє профільний портал «motorpage».

З необхідністю прогріву мотора в зимовий час все більш-менш зрозуміло. Стінки циліндрів на непрацюючому моторі в сильний «мінус» стискаються, і зазори між поверхнями, що труться скорочуються.

Загусле на морозі моторне масло після «холодного» пуску не встигає піднятися по каналах з піддону картера, і коли водій починає активно натискати на «газ», двигун відчуває масляне голодування, відповідно прискорюється знос його тертьових елементів.

Здавалося б, навесні, влітку і на початку осені таких проблем не повинно спостерігатися, а значить можна відмовитися від практики прогріву. Насправді – не можна. Вся справа в тому, що після тривалої, найчастіше нічної стоянки автомобіля моторне масло стікає в картер. Щоб воно розійшлося по системі, необхідний час. При плюсовій температурі мова йде буквально про двох-трьох хвилинах роботи силового агрегату на холостих. Однак якщо не дати їх мотору, масло просто не встигне дістатися через численні канали до деталей, що труться.

Крім того, якщо почати рух без прогріву, масло, не набравши потрібну температуру, буде гірше надходити в масляний фільтр і відповідно гірше очищатися. Таким чином, не прогріваючи двигун в тому числі навесні, восени і влітку, ви провокуєте більш активне забруднення олії. Правда і те, що всі гідросистеми (муфти фазовращателей, гидрокомпенсатори і ін.) На холодному моторі працюють некоректно.

У той же час масляне голодування двигуна при відсутності його прогріву посилює каталітичний нейтралізатор. Щоб він вийшов на робочий діапазон температур, після пуску холодного двигуна в нього фактично ллється паливо. В результаті мастило зі стінок циліндрів змивається. Таким чином, якщо відразу почати рух в активному темпі, це буде провокувати задираки на стінках циліндрів.

Відзначимо, що найбільшої шкоди при роботі «на холодну» нестимуть турбовані силові агрегати. Після пуску турбодвигуна, як відомо, гарячі вихлопні гази проходять через «равлика» турбіни, розігрівають її до 1 000 і більше градусів. Зрозуміло, що за відсутністю або при дефіциті масла механізм турбіни буде швидко і активно зношуватися.

Крім того, крім мотора від непрогревов страждає трансмісія, причому найбільшою мірою це стосується гідромеханічних автоматів. Паливного насоса необхідно час, щоб прокачати мастило і підготувати механізми АКП до роботи. Та й механічна коробка теж не любить, коли її механізми починають рух в ще густому змащувальному матеріалі.

Ще одне важливе питання – як зрозуміти, що двигун і трансмісія нарешті прогрілися. Тут все просто – дивимося на обороти холостого року. Коли мастило починає здійснюватися в повній мірі, стрілка тахометра опускається приблизно до 900 об / хв. Цей момент можна також відстежити по характерному ослаблення моторного гулу. Тепер можна акуратно рушати і рухатися перші 10 хвилин, сильно не газуючи.

Однак є й інша крайність – гріти двигун і трансмісію в теплу пору, ганяючи мотор на холостих десять і більше хвилин, може теж бути шкідливим. Довгої роботи на «холостих» не люблять насамперед малооб’ємні агрегати з турбонаддувом. Якщо такий режим затягується, знову-таки виникає ефект масляного голодування. Дефіцит масла починає відчувати підшипниковий вузол турбіни, що провокує підвищений знос цієї деталі. Не дарма в мануалах ряду моделей з турбомоторами уточнюється, що не рекомендується стояти з заведеним двигуном понад 20 – 30 хвилин.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Гібридний Cupra Terramar стане найдоступнішим у новій лінійці

Cupra Terramar для Європи заявлений у трьох варіантах виконання: дві бензинові та одна PHEV-версія з…

07.11.2024

8 обов’язкових перевірок авто перед зимою, щоб уникнути проблем на дорозі

З наближенням зими для українських водіїв стає актуальною підготовка автомобіля до холодів та погіршення погоди.…

07.11.2024

Mercedes готує ексклюзивну серію GLC 300 4Matic Avantgarde

Австралійський офіс Mercedes-Benz запропонує місцевим покупцям лімітований варіант GLC 300 4Matic Avantgarde. Цей німецький кросовер…

07.11.2024

У Mercedes-AMG з’явиться свій BMW XM, який обіцяє вразити

Mercedes-AMG анонсував розробку повністю електричного SUV, що обіцяє стати справжнім спорткаром на колесах. Очікується, що…

07.11.2024

Nissan звільнить тисячі співробітників та скоротить виробництво

Nissan у кризі: настають масові звільнення. Ще один автогігант втрачає позиції через тиск з боку…

07.11.2024

10 корисних опцій в авто, про які замовчують виробники

Більшість власників переконані, що при покупці транспортного засобу дізнатися про всі його функції можна в…

07.11.2024