Спекотно не лише людині – техніка також може страждати від високої температури. І якщо новий автомобіль українського літа не боїться, то вживаний може потребувати в такі дні трохи особливої уваги.
Висока температура навколишнього середовища впливає на автомобіль по-особливому, адже він і без того має достатньо джерел високої температури: двигун, трансмісія, вихлопна система, електрообладнання, гальма тощо… Для них конструктори передбачили той чи інший спосіб охолодження, але навколишня спека погіршує умови віддання тепла – особливо якщо в системах авто щось не гаразд.
Силовий агрегат перегрівається через засмічений (зовні та зсередини) радіатор, через відмову його вентилятора або датчика вентилятора, через з’їдену корозією крильчатку помпи. На автомобілях без електронного керування двигуном перегрів може дошкуляти через неправильні налаштування карбюратора та запалення. Всі ці несправності варто виявити й усунути, адже вони прогресують і будуть з часом нагадувати про себе навіть у прохолодну погоду.
Помпа, яка відпрацювла більшу частину свого ресурсу, в спеку втрачає ефективність: велика кількість парової фракції у бензині спричиняє його подання у меншій кількості. Це стосується як електричного насоса інжекторних моторів, так і механічних помп карбюраторних агрегатів. Помпу доведеться замінити новим, хоча за холодної погоди він би ще міг побігати кілька місяців.
Від перегріву гальмівних дисків та барабанів закипає гальмівна рідина і авто втрачає можливість знизити швидкість – це може призвести до аварії. На щастя, такий перегрів трапляється лише у гірських умовах або за дуже агресивної їзди у місті, коли водій довго тримає педаль натиснутою або часто гальмує “у підлогу”.
Але ймовірність перегріти гальма підвищується з дуже старою рідиною у системі. Пригадайте, коли ви в останнє міняли гальмівну рідину (зазвичай рекомендується робити це раз на два-три роки), і негайно придбайте нову. І навчіться гальмувати правильно (про це нижче).
Спекотлива погода для стартерного акумулятора так само небажана, як і мороз. У спеку підсилюються процеси саморозряду батареї, прискорено “старіють” електроліт та активна маса пластин. Слідкуйте за рівнем електроліту в акумуляторі, вчасно підзаряджайте його від стаціонарного пристрою та намагайтеся не залишати машину надовго на сонці, особливо після тривалої поїздки.
Здавалося б, з приходом водія та пасажирів температуру в перегрітому на сонці салоні неважко знизити – відкривши всі вікна або увімкнувши кондиціонер. Але за вашої відсутності температура в закритому інтер’єрі температура сягає 50 – 60о С. За таких умов можуть розплавитися певні електронні компоненти, що мають пластикові деталі – корпус, роз’єми тощо. Особливо велика ймовірність такого прикрого випадку, коли в салоні стоїть якісь нештатний гаджет, наприклад, недорога охоронна система.
Щоб трохи зменшити ступінь розжарювання, треба за першої-ліпшої нагоди ховати автомобіль у тінь. А ще корисним буде опанувати кілька прийомів водіння, які сприяють швидшому охолодженню систем автомобіля:
Коли залишаєте машину на сонці, ховайте якомога далі від прямих сонячних променів пластикові предмети та місткості з “вибухонебезпечною” рідиною: живі йогурти, газовані напої, пачки з соусами тощо.
Серед водіїв часто виникають суперечки про те, якою має бути якісна моторна олива. Одні вважають,…
Kia готує до випуску новий електричний кросовер EV4, який стане привабливою пропозицією в сегменті доступних…
Офіційна прем'єра нової Audi A6 запланована на 4 березня, але в Мережі вже з'явився відеоролик,…
У продажу з'явився позашляховий Lamborghini Urus із шинами 33 дюйми. У США готові попрощатися з…
Volkswagen влаштувала атракціон нечуваної щедрості на китайському ринку - електричні кросовери ID. 4 CROZZ 2025…
В Україні посилюється контроль за дотриманням правил дорожнього руху, а порушників очікують суворіші санкції. Особливу…
Leave a Comment