Статті

Експерти розповіли, чим небезпечні для автомобіля літні простої під час відпусток

Влітку багато хто залишає свої машини на парковках на час відпустки. Через пару тижнів автомобіль, що простояв весь цей час на сонці, може видати помилку check engine. Що це означає і яка поломка може статися в моторі, якщо автомобіль нікуди не їздив, а просто стояв? У цьому питанні розібралися експерти сайту aif.ru.

Довгі простої шкідливі для будь-яких транспортних засобів, в тому числі і нових. За час, проведений без руху, металеві частини втрачають мастило, яка йде в накопичувальні резервуари внизу двигуна або коробки передач. Також влітку різниця температур вдень і вночі може бути істотною, через це відбувається активне випадання роси не тільки зовні кузова, але і всередині технічних вузлів. Тому позбавлені масла деталі при контакті з водою можуть почати окислюватися.

Але найгірше переносять простої автомобілі з пробігом, у яких в двигуні давно накопичилися вікові відкладення. Паливна система і масляні канали встигли забитися брудом, яка при локальних перегревах перетворюється в тверду кірку. Вона призводить до звуження зазорів і негативно впливає на пропускну здатність патрубків і каналів. Часто відкладення накопичуються на стінках камер згоряння, на верхніх поверхнях поршнів, на клапанах. Коли автовласник повернеться з відпустки, він помітить, що двигун почав тремтіти при запуску. Причиною тому пропуск запалювання, тобто створюється ситуація, коли незгоріле паливо викидається в вихлопну систему. Діагностична система видає помилку.

Через простій мастило починають втрачати і гидрокомпенсатори клапанів. Поки механізм ГРМ не отримає нову порцію масла, він буде видавати насторожуючі звуки. Іноді в міру прогрівання несправність на час йде, але з’являється знову, коли автомобіль виявляється в аналогічній ситуації.

Під час довгого простою активуються окисні процеси, закисають клапани в розігрітих сідлах. Якщо машина провела без руху із забрудненим мотором не місяць, а пару років, то при першому пуску стартер іноді навіть не в змозі провернути колінвал через те, що клапани закисли. Доводиться розбирати механізм ГРМ і знімати головку, щоб вичистити скупчилися відкладення. За пару тижнів, звичайно, такого не станеться. Але штатна робота клапана порушиться і почнуться перебої з запалюванням. Якщо налиплу бруд не прибрати, то проблема нікуди не дінеться, система може закиснути повторно.

Якщо бруд збереться всередині форсунок, тоді двигун теж буде трястися. Причина тому – неякісний бензин. При жаркій погоді він виділяє добавки, які осідають і забивають розпилювач. Щоб уникнути цих проблем, двигун потрібен час від часу чистити. Зокрема, форсунки варто перевіряти через кожні 60 тисяч кілометрів пробігу. У сервісних центрах є спеціальні стенди для їх ультразвукового очищення.

Але найкраще постійно користуватися якісним бензином з миючими присадками, які поступово видаляють бруд з форсунок, чистять клапани і систему харчування в цілому.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Чому літня гума небезпечна після перших заморозків

Змінювати літні шини на зимові варто після перших заморозків, особливо коли середньодобова температура стабільно опускається…

30.09.2025

Названо деталь у авто, яку водії міняють у 10 разів частіше, ніж треба

Багато власників автомобілів звикли замінювати витратні деталі "за регламентом" або за порадами знайомих і сервісів,…

30.09.2025

Як реально знизити витрати пального: поради експерта

В умовах постійного зростання цін на пальне питання економії стає вкрай актуальним для більшості автомобілістів.…

30.09.2025

Lexus RX 350h визнаний найнадійнішим гібридним SUV на ринку

Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…

30.09.2025

Дизель в Україні дорожчає, але дефіциту не очікується

В Україні зростають ціни на дизельне пальне, і головною причиною стали нові санкції та посилення…

30.09.2025

Mercedes і Volkswagen повертають фізичні перемикачі в автомобілі

Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління.…

30.09.2025