Статті

Експерти розповіли, чим небезпечні для автомобіля літні простої під час відпусток

Влітку багато хто залишає свої машини на парковках на час відпустки. Через пару тижнів автомобіль, що простояв весь цей час на сонці, може видати помилку check engine. Що це означає і яка поломка може статися в моторі, якщо автомобіль нікуди не їздив, а просто стояв? У цьому питанні розібралися експерти сайту aif.ru.

Довгі простої шкідливі для будь-яких транспортних засобів, в тому числі і нових. За час, проведений без руху, металеві частини втрачають мастило, яка йде в накопичувальні резервуари внизу двигуна або коробки передач. Також влітку різниця температур вдень і вночі може бути істотною, через це відбувається активне випадання роси не тільки зовні кузова, але і всередині технічних вузлів. Тому позбавлені масла деталі при контакті з водою можуть почати окислюватися.

Але найгірше переносять простої автомобілі з пробігом, у яких в двигуні давно накопичилися вікові відкладення. Паливна система і масляні канали встигли забитися брудом, яка при локальних перегревах перетворюється в тверду кірку. Вона призводить до звуження зазорів і негативно впливає на пропускну здатність патрубків і каналів. Часто відкладення накопичуються на стінках камер згоряння, на верхніх поверхнях поршнів, на клапанах. Коли автовласник повернеться з відпустки, він помітить, що двигун почав тремтіти при запуску. Причиною тому пропуск запалювання, тобто створюється ситуація, коли незгоріле паливо викидається в вихлопну систему. Діагностична система видає помилку.

Через простій мастило починають втрачати і гидрокомпенсатори клапанів. Поки механізм ГРМ не отримає нову порцію масла, він буде видавати насторожуючі звуки. Іноді в міру прогрівання несправність на час йде, але з’являється знову, коли автомобіль виявляється в аналогічній ситуації.

Під час довгого простою активуються окисні процеси, закисають клапани в розігрітих сідлах. Якщо машина провела без руху із забрудненим мотором не місяць, а пару років, то при першому пуску стартер іноді навіть не в змозі провернути колінвал через те, що клапани закисли. Доводиться розбирати механізм ГРМ і знімати головку, щоб вичистити скупчилися відкладення. За пару тижнів, звичайно, такого не станеться. Але штатна робота клапана порушиться і почнуться перебої з запалюванням. Якщо налиплу бруд не прибрати, то проблема нікуди не дінеться, система може закиснути повторно.

Якщо бруд збереться всередині форсунок, тоді двигун теж буде трястися. Причина тому – неякісний бензин. При жаркій погоді він виділяє добавки, які осідають і забивають розпилювач. Щоб уникнути цих проблем, двигун потрібен час від часу чистити. Зокрема, форсунки варто перевіряти через кожні 60 тисяч кілометрів пробігу. У сервісних центрах є спеціальні стенди для їх ультразвукового очищення.

Але найкраще постійно користуватися якісним бензином з миючими присадками, які поступово видаляють бруд з форсунок, чистять клапани і систему харчування в цілому.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Наступник Pajero Sport стане флагманом SUV-лінійки Mitsubishi

Розробка наступника моделі Mitsubishi Pajero Sport знаходиться у фінальній стадії. Очікується, що машина позбавиться приставки…

13.11.2025

Nissan випустить новий універсал на базі Dacia Jogger

Багаторічна співпраця Renault і Nissan продовжує приносити нові спільні проєкти, спрямовані на розвиток брендів на…

13.11.2025

Dacia готує до виходу найдешевший гібридний універсал у Європі

Dacia готує до дебюту новий універсал C-класу, який, за даними Autocar, з'явиться у 2026 році…

13.11.2025

У Німеччині розпочався новий судовий процес щодо Дизельгейту проти Volkswagen

Хоча штаб-квартира Volkswagen у Вольфсбурзі вже давно зосередилася на електромобілях та нових технологічних напрямах, у…

13.11.2025

BMW наймає фахівців для удосконалення систем допомоги водієві

Стало відомо, що BMW активно розширює команду фахівців у сфері систем допомоги водієві. Компанія шукає…

13.11.2025

Названо 3 способи вберегти машину від викрадення

Статистика показує, що сучасна сигналізація проти викрадення недостатньо ефективна для повного захисту автомобіля. Зловмисники постійно…

13.11.2025