Питання, якому ми нечасто приділяємо увагу – а даремно, бо від нього залежить дуже багато речей, у тому числі та життя тих, хто сідає у ваш автомобіль. Ось що Авто24 може розповісти про тиск у шинах.
Для тих, хто використовує автомобіль виключно як звичайний предмет побуту, відкриємо один секрет: рекомендований тиск повітря у шинах вказано на табличці, що прикріплена у прорізі водійських дверей або біля корку бензобаку. Саме цих цифр і треба дотримуватися, враховуючи навантаження, місце розташування та розміри шин. Для решти водіїв – подальші кілька абзаців.
Отже, коли бувають допустимі відхилення від штатного тиску шин і які цифри можна вважати безпечними.
Навіть заводська інструкція багатьох машин рекомендує підвищувати тиск у шинах при повному завантаженні на 0,2 – 0,8 бар. Те саме автовиробники іноді радять зробити перед тривалим рухом на високій швидкості заміською автотрасою. Також додати до тиску у колесах 0,2 – 0,3 бари рекомендується для зменшення апетиту автомобіля, адже жорстке колесо створює менший опір коченню.
Шини з низьким профілем деякі водії навмисне “перекачують” на 0,2 – 0,3 атмосфери (бар) – щоб уберегти від пошкоджень на вибоїнах
Деякі водії, які мають низькопрофільні шини (тобто із “тонким шаром гуми” на колісному дискові), додають зайві 0,2 – 0,3 бари перед мандрівкою поганою дорогою із великою кількістю грубих асфальтових ям. Так, ходова частина через це стає менш комфортною, але так є більше шансів уберегти від пошкоджень на вибоїнах колісні диски.
Переваги та недоліки завищення тиску у шинах
Плюси
|
Мінуси
|
Знижувати тиск у шинах нижче мінімальних дозволених виробником значень (навіть на 0,2 бар) не слід – в такому випадку, по-перше, автомобіль буде керуватися неадекватно, а по-друге, шини будуть швидше зношуватися через перегрів боковин та каркасу.
На нижній дозволеній межі зазвичай тримають тиск водії, які прагнуть більшого комфорту на нерівних шляхах. Деякі водії знижують тиск перед рухом по дуже поганому асфальту – немов для пом’якшення ударів, які передаються на підвіску. Це неоднозначне рішення, яке має сенс хіба що при дуже повільному русі, адже разом з пом’якшенням ударів збільшується ймовірність розрубати шину і погнути диск на першій же вибоїні.
У напівспущеного колеса площа контакту з дорогою збільшується, що зменшує тиск на грунт і підвищує прохідність. Але довго їхати так не можна
Проте є випадок, коли знижений до 1,5 – 1,2 бар тиск у шинах дійсно допоможе – для проїзду коротких відрізків з мокрим грунтом або піском. Але швидкість при цьому має бути не вище 10 – 15 км/год.
Переваги та недоліки заниження тиску у шинах
Плюси
|
Мінуси
|
Які б маніпуляції із тиском у шинах ви не проводили, в жодному разі не допускається різниця тиску у колесах однієї осі. Та й між осями перепад тисків не повинен перевищувати встановлену автовиробником цифру. Порушення цього правила призводить до суттєвої зміни поведінки машини. Причому найчастіше це проявляється не відразу, а під час різких маневрів, тобто тоді, коли водій саме очікує від машини чіткої та зрозумілої реакції на роботу кермом і педаллю гальм.
До проблемних авто для зимового періоду можна віднести не тільки бюджетні марки, але й деякі…
За порушення правил дорожнього руху в Україні можуть бути дуже серйозні наслідки, і одним з…
Зима — це той період, коли машина може стати твоїм головним клопотом, особливо якщо вона…
Згідно з аналізом ринку старих автомобілів від Gaspedaal.nl, електромобілі втрачають свою вартість на 15% швидше,…
Коли батарея електромобіля сідає в нуль, це може бути справжнім кошмаром, якщо поруч немає зарядної…
Volkswagen офіційно оголосив ціни на новий електричний фургон e-Transporter , який готовий скласти конкуренцію Ford…
Leave a Comment