Статті

Чого не можна робити в авто з коробкою-автомат (АКП)

Конструктори роблять усе можливе, щоб водій не міг завдати шкоди агрегатам та системам авто через свої некоректні дії. Але технічно така можливість часто-густо залишається, та й користувачі часом проявляють неабияку фантазію у своїх знущаннях над машиною.

Зручність користування автоматичною трансмісією розслаблює водія і дає йому відчуття вседозволеності: здається, з педалями можна коїти що завгодно, “автомат” все зрозуміє, все простить і все виконає. Але це не так, принаймні, не в усіх випадках.

Педалей у машин з класичним гідромеханічним “автоматом” лише дві. Головне – не натискувати їх одночасно

Повторимось, певний foolproof (захист від неадекватних дій) в алгоритмах керівання сучасними трансмісіями присутній, але деякі небезпечні для агрегату ситуації виключити просто неможливо.

Тому про заборону або небажаність певних дій з АКП треба знати кожному власнику машини з “автоматом”.

На машині з АКП (класичний “автомат”) не можна:

  • Тиснути на акселератор при натиснутій педалі гальм. Коробка швидко перегріється і вийде з ладу, вимагаючи ремонту;
  • Запускати машину з буксиру або пхаючи її. В принципі, це непросто зробити, але “бувалі” підкажуть вам як мінімум один спосіб. Ймовірність, що двигун заведеться, дорівнює ймовірності, що ви зламаєте трансмісію – 50:50;
  • Довго буксувати в снігу або в багні. В такому режимі агрегат швидко перегрівається, від чого страждають його фрикціони. Швидше за все, захисна автоматика не дасть довести діло до поламки, і переведе коробку в аварійний режим, але краще не випробувати долю;

Сучасні автоматичні коробки з гідротрансформатором швидко перегріваються під час буксування. Це небезпечно для АКП

  • Буксирувати важкі причепи та великі автомобілі. Це непростий режим для фрикціонів, які при перемикання під великим навантаженням можуть підгоріти – тобто вийти з ладу. Конкретні вказівки щодо можливості буксирування шукайте в заводському мануалі.
  • Вмикати режим P (паркінг), коли машина рухається. У кращому випадку, буде пошкоджено механізм паркування, у гіршому – його уламки пошкодять інші деталі коробки.
  • Їхати на буксирі з непрацюючим двигуном. В такому режимі в агрегаті не працює оливна помпа, а довго працювати без змащення недобре. Насправді, більшість машин з АКП тягнути “на краватці” можна, але – на швидкості не більше 30 – 50 км/год та на відстань до 30 – 50 км. Однак, підтвердження цьому дозволу треба знайти у заводському мануалі.

Можливість буксирування причепів машиною з АКП заявляється в заводській інструкції з експлуатації. Зазвичай такий дозвіл мають потужні авто

  • Рухатись в активному темпі на холодній коробці, особливо при температурі нижче 10 – 15о С. Холодна олива може порушити ущільнення, та й робота гідравліки буде некоректною.
Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія
Tags: АКП

Останні записи

Чому поліція не може штрафувати «євробляхи» без даних митниці

Адвокат пояснив, що поліція не може безмежно штрафувати авто на іноземній реєстрації. Нові зміни до…

18.12.2025

Hyundai та KIA посилюють захист авто в США після хвилі масових викрадень

Після кількох років масових викрадень автомобілів у США Hyundai та KIA погодилися посилити безпеку своїх…

18.12.2025

Патрульна поліція запускає TruCAM ще на 14 нових ділянках доріг

Патрульна поліція з 18 грудня розширює використання приладів TruCAM на українських дорогах. Відтепер вимірювання швидкості…

18.12.2025

Експерти розповіли, як захистити авто від пошкоджень у холодну пору

Тривале зберігання автомобіля в зимових умовах може бути небезпечним. За словами експертів, нестабільна погода сприяє…

18.12.2025

Ford ховає Focus і робить ставку на SUV: оголошено новинки 2026 року

Ford готує масштабне оновлення європейської лінійки, яке стане ключовим для бренду. У 2026 році на…

18.12.2025

Honda працює над новим поколінням двигуна V4

Honda активно працює над новим поколінням двигуна V4, що підтверджують свіжі патентні заявки компанії наприкінці…

18.12.2025