Статті

Чому підземний паркінг може вбити автомобіль

Як доглядати автомобіль під час простою – питання, яке хвилювало водіїв у всі часи. Раніше навіть не розглядалося, щоб машина стояла не в гаражі: цю “нерухомість” намагалися придбати ще до того, як отримували сам автомобіль. Навіть якщо приміщення було неопалюваним, головне – що авто перебувало під дахом. До того ж особистим транспортом тоді користувалися не так часто. З часом виникла потреба мати машину завжди “під рукою”. Так розпочалася епоха відкритих платних стоянок, а коли рівень злочинності знизився – водії почали облаштовувати паркомісця у дворах. Це, звісно, не сподобалося сусідам, і з часом проблему паркування вирішили створенням підземних багаторівневих паркінгів.

Сьогодні такі паркінги можна знайти як у великих торговельних центрах, так і під житловими будинками. У преміальних комплексах місце для авто йде “в комплекті” з квартирою, у звичайних – продається окремо за чималі гроші. Зручно – безперечно. Але чи безпечно це для автомобіля?

Небезпеки підземних стоянок

Найбільша загроза для підземних паркінгів – затоплення. У Мережі чимало відео, де машини буквально зникають під водою. Для металевих елементів і електроніки це справжнє лихо, а якщо вода потрапила на гарячі агрегати, метал може деформуватися або потріскатися – ремонт обійдеться дорого.
Причиною може стати що завгодно: дощова вода з ливнівки, прорив каналізації чи навіть гаряча вода з опалювальної системи. Хоча здається, що новобудови повинні бути захищеними, практика показує – аварії трапляються і там.

Навіть без підтоплень у підземних паркінгах постійно підвищена вологість, що створює сприятливі умови для корозії. Якщо на кузові іржу видно не відразу, то днище автомобіля покривається нальотом буквально за місяць. Водії, чиї авто постійно стоять під землею, часто відзначають активне “цвітіння” металу.

Звідки береться волога

Часто самі власники створюють “парниковий ефект” – машина заїжджає мокрою після дощу чи снігу, з колес і арок стікає бруд і тала вода. У замкненому просторі вся ця волога перетворюється на конденсат, який і запускає процес корозії. Аналогічна ситуація буває й у теплих гаражах, де вологість підвищується через підтоплення ям або недостатню вентиляцію.

Чи краще залишати авто просто неба?

Машини на відкритих стоянках не страждають від вогкості, але їх постійно атакують опади, пил, пташиний послід (який, до речі, дуже шкідливий для лакофарбового покриття через аміак) та випадкові подряпини. Все це теж призводить до корозії.

Деякі власники намагаються захистити авто спеціальними чохлами, але це не завжди допомагає – під тканиною може накопичуватись конденсат, що створює ефект “парника”. Тому досвідчені водії радять використовувати каркас, який забезпечує повітряний зазор між кузовом і покриттям.

Як уникнути передчасного “гниття”

Якщо ваш автомобіль більшу частину часу проводить у підземному паркінгу, варто заздалегідь підготувати його до цього. Найефективніший спосіб – провести антикорозійну обробку днища та прихованих порожнин. Сьогодні це роблять у спеціалізованих сервісах, і процедура не вимагає від автовласника жодних зусиль.

Також варто пам’ятати, що якість антикорозійного захисту залежить від виробника: деякі авто мають оцинкований кузов, інші – ні. Тому не варто дивуватися, коли у старого Ланоса з’являються дірки, тоді як сусідський Peugeot виглядає як новий.

Підземні паркінги мають як переваги, так і недоліки. Чи іржавіє авто під землею? Так. Чи іржавіє на вулиці? Також. Тож кожен водій має сам вирішити, який варіант для нього менше зло.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Топ-5 надійних японських кросоверів за 20 тис доларів, які легко проходять 300 тисяч км

Навіть з відносно невеликим бюджетом у 20 тис доларів на вторинному ринку можна знайти кілька…

15.12.2025

Toyota готує розширення модельного ряду електричних SUV

Toyota представила новий Urban Cruiser - компактний електричний кросовер B-класу для європейського ринку. Модель не…

15.12.2025

Названо найпоширеніші помилки на практичному іспиті ТСЦ МВС

Практичний іспит у сервісних центрах МВС є обов'язковим для отримання посвідчення водія. Його мета -…

15.12.2025

Прототип Range Rover Sport SVR помічено на Нюрбургрингу (ФОТО)

На Нюрбургрингу помітили агресивний прототип Range Rover Sport SV, ймовірно, нову версію SVR. Машина має…

15.12.2025

Volkswagen запускає нову еру гібридних електрокарів

Volkswagen розглядає випуск електромобілів із технологією range-extender - невеликий двигун внутрішнього згоряння працює як генератор…

15.12.2025

Автобренди знову продають однакові авто під різними логотипами

Автомобільні бренди знову повертаються до практики, коли під різними назвами продають майже однакові машини, змінюючи…

15.12.2025