Статті

Експерт попередив про приховані проблеми автомобілів із довгим простоєм

Сьогодні українські авторинки та дилерські майданчики дедалі більше нагадують виставкові зали просто неба. Тут поруч можна побачити нові, але вже не надто актуальні для вибагливих покупців автомобілі минулого року випуску. Щоб зрушити продажі, продавці змушені робити суттєві знижки, і це справді стимулює попит.

Багато водіїв міркують просто: якщо машина не їздила, то й не зношувалася, отже, брати можна. У цьому є логіка, однак одразу після покупки такого авто важливо звернути увагу на технічні рідини, інакше ризик швидко отримати проблеми дуже високий.

Тривале простоювання часто шкодить автомобілю навіть більше, ніж щоденна експлуатація. Найвразливішими виявляються саме технічні рідини, які можна назвати кров’ю та соками машини. З часом у них запускаються процеси руйнування, що непомітно, але серйозно впливають на роботу вузлів і агрегатів. Більшість власників у такій ситуації думають насамперед про акумулятор, але головні проблеми криються у системах, де рідини поступово деградують.

Моторна олива навіть у неробочому двигуні не зберігається в первісному стані. Під дією кисню вона окислюється, втрачаючи змащувальні властивості, а присадки руйнуються, утворюючи осад. При першому запуску після тривалої стоянки деталі залишаються без мастила в критичні секунди, що різко прискорює їхній знос.

Не краща ситуація і з антифризом. З часом він втрачає антикорозійні властивості, і у системі охолодження починають розвиватися вогнища іржі, що веде до перегрівів та протікань.

Ще небезпечніше поводиться гальмівна рідина. Вона вбирає вологу з повітря, через що падає її температура кипіння. У реальних умовах це може закінчитися відмовою гальм під час затяжного спуску. Крім того, вода руйнує зсередини гальмівні магістралі та циліндри.

Навіть паливо не витримує перевірки часом. Бензин втрачає октанове число, перетворюючись на густу суміш, а у напівпорожньому баку накопичується конденсат, що провокує корозію і вихід з ладу паливної системи. Дизельне пальне може “зацвісти”, породжуючи мікроорганізми, які забивають фільтри густим мулом.

Висновок однозначний: навіть новий автомобіль після тривалого простою не є повністю безпечним. Тому купуючи таку машину, варто вимагати від дилера заміни всіх технічних рідин, перевірки акумулятора, шин і повної діагностики. Це повинна бути зона відповідальності продавця, але й сам покупець має подбати про ці нюанси, адже від цього безпосередньо залежить надійність і безпека на дорозі.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Чому бензин А-92 може нашкодити сучасним двигунам

Зі зростанням вартості пального та розхідників багато водіїв дедалі частіше замислюються над тим, як скоротити…

25.11.2025

Чому взимку не варто одразу ставити автомобіль на ручник

Взимку кількість проблем під час експлуатації автомобіля значно зростає через додаткові навантаження на систему. Автомеханіки…

24.11.2025

Американці обрали кращий SUV року: названо переможця

Американці знову влаштували шоу на колесах: електричний Cadillac Escalade IQ став головним SUV 2026 року…

24.11.2025

Volkswagen готує до виходу доступний електрокросовер ID. Cross

Volkswagen готує до виробництва доступний міський електромобіль ID.2all вартістю близько 25 000 євро. До нього…

24.11.2025

Чому штрафи за неправильну парковку часто скасовують у судах

Штрафи за стоянку в заборонених місцях часто скасовують у судах, бо багато постанов складаються з…

24.11.2025

Mercedes-AMG готує електричний суперкар GT

Mercedes-AMG, раніше відомий потужними V8 і V12, активно переходить до електрики. Після експериментів з EQE…

24.11.2025