Статті

Експерт попередив про приховані проблеми автомобілів із довгим простоєм

Сьогодні українські авторинки та дилерські майданчики дедалі більше нагадують виставкові зали просто неба. Тут поруч можна побачити нові, але вже не надто актуальні для вибагливих покупців автомобілі минулого року випуску. Щоб зрушити продажі, продавці змушені робити суттєві знижки, і це справді стимулює попит.

Багато водіїв міркують просто: якщо машина не їздила, то й не зношувалася, отже, брати можна. У цьому є логіка, однак одразу після покупки такого авто важливо звернути увагу на технічні рідини, інакше ризик швидко отримати проблеми дуже високий.

Тривале простоювання часто шкодить автомобілю навіть більше, ніж щоденна експлуатація. Найвразливішими виявляються саме технічні рідини, які можна назвати кров’ю та соками машини. З часом у них запускаються процеси руйнування, що непомітно, але серйозно впливають на роботу вузлів і агрегатів. Більшість власників у такій ситуації думають насамперед про акумулятор, але головні проблеми криються у системах, де рідини поступово деградують.

Моторна олива навіть у неробочому двигуні не зберігається в первісному стані. Під дією кисню вона окислюється, втрачаючи змащувальні властивості, а присадки руйнуються, утворюючи осад. При першому запуску після тривалої стоянки деталі залишаються без мастила в критичні секунди, що різко прискорює їхній знос.

Не краща ситуація і з антифризом. З часом він втрачає антикорозійні властивості, і у системі охолодження починають розвиватися вогнища іржі, що веде до перегрівів та протікань.

Ще небезпечніше поводиться гальмівна рідина. Вона вбирає вологу з повітря, через що падає її температура кипіння. У реальних умовах це може закінчитися відмовою гальм під час затяжного спуску. Крім того, вода руйнує зсередини гальмівні магістралі та циліндри.

Навіть паливо не витримує перевірки часом. Бензин втрачає октанове число, перетворюючись на густу суміш, а у напівпорожньому баку накопичується конденсат, що провокує корозію і вихід з ладу паливної системи. Дизельне пальне може “зацвісти”, породжуючи мікроорганізми, які забивають фільтри густим мулом.

Висновок однозначний: навіть новий автомобіль після тривалого простою не є повністю безпечним. Тому купуючи таку машину, варто вимагати від дилера заміни всіх технічних рідин, перевірки акумулятора, шин і повної діагностики. Це повинна бути зона відповідальності продавця, але й сам покупець має подбати про ці нюанси, адже від цього безпосередньо залежить надійність і безпека на дорозі.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Експерт назвав речі, які обов’язково мають бути в авто взимку

Автомобільний експерт назвав речі, які обов'язково мають бути в авто взимку, аби уникнути неприємних ситуацій…

03.11.2025

Volkswagen попереджає про зрив виробництва через нову кризу мікрочипів

Ті, хто уважно стежать за подіями в автомобільній галузі, знають - світ знову опинився на…

03.11.2025

Топ-11 автомобілів, які залишаються актуальними десятиліттями

Деякі автомобілі зуміли пройти крізь десятиліття, залишаючись символами свого часу й не втрачаючи популярності серед…

03.11.2025

Toyota показала перший тизер Hilux дев’ятого покоління

Toyota опублікувала тизер дев'ятого покоління Hilux і підтвердила дату його світової прем'єри — 10 листопада…

03.11.2025

Продажі нових авто в Україні зросли на 33%: лідирує китайський BYD

Український ринок нових автомобілів показав найкращі результати за останній рік. У жовтні українці придбали 7,8…

03.11.2025

Zeekr X 2026 розкрили на офіційних фото перед презентацією

Zeekr опублікувала офіційні зображення оновленого кросовера X, дебют якого запланований на 5 листопада. Зовні модель…

03.11.2025