Статті

Реальний досвід: як часта заміна масла подовжила життя авто

Хоча виробники радять міняти моторну оливу раз на 15 тисяч кілометрів, я давно вирішив: краще робити це частіше – і жодного разу не пошкодував. І мова не про фанатизм чи надмірну пересторогу. Просто я ціную свій автомобіль і власні гроші.

Формально такий інтервал виглядає зручно, особливо в рекламних буклетах: менше сервісу – більше “комфорту”. Але це лише частина правди. Виробник розраховує на ідеальні умови: чисте паливо, рівні дороги, відсутність перегрівів і пилу. А ще – лише на гарантійний період, а не на тривалий ресурс двигуна.

Насправді ж більшість з нас щодня стикається з заторами, холодними пусками, короткими поїздками, розпеченим асфальтом і запиленими вулицями. У таких умовах навантаження на оливу зростає в рази, і вже до 10-12 тисяч пробігу вона втрачає в’язкість, насичується продуктами згоряння й перестає ефективно захищати двигун. А після 15 тисяч – це вже не масло, а густий бруд, який тільки прискорює знос.

Тому я вирішив: краще міняти оливу кожні 7-8 тисяч кілометрів. Так, це коштує трохи дорожче, близько 4-6 тисяч гривень за раз, залежно від авто. Але навіть у рік це максимум плюс 10-12 тисяч до бюджету – порівняно з потенційними 150-200 тисячами за капітальний ремонт мотора, який “вклався” через застаріле масло.

Особливо важливо дотримуватися цього підходу, якщо у вас турбований двигун, компактний мотор із високою потужністю, або якщо ви часто їздите містом. У таких умовах масло зношується ще швидше.

Усі мотористи, з якими я спілкувався, кажуть одне й те саме: міняти частіше – це найкраще, що ви можете зробити для свого двигуна. Ні, мінусів майже немає – лише трохи часу й грошей. Але це як з гігієною: краще регулярно чистити, ніж потім лікувати проблеми.

Тож замість того, щоб дотримуватися формальних регламентів, я обрав підхід, перевірений практикою. Регулярна заміна оливи – це вклад у довговічність і надійність. Мої авто навіть після 150 тисяч кілометрів не “їдять” масло, не стукають і зберігають динаміку. І для мене це найкращий доказ правильності мого вибору.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Названо найпроблемніші авто з пробігом: лідирує Nissan Juke

Згідно з масштабним дослідженням, проведеним страховою компанією MotorEasy та британським виданням WhatCar, кросовер Nissan Juke…

03.08.2025

Mercedes-Benz показав перші фото прототипу нового електричного мінівена V-класу

Компанія Mercedes-Benz нещодавно оприлюднила фотографії прототипів свого нового мінівену, на основі яких незалежні дизайнери створили…

03.08.2025

Водійське посвідчення з новими даними: як і коли оновити документ без штрафів

Хоча в Україні посвідчення водія зараз видають на термін до 30 років, це не означає,…

03.08.2025

Топ-5 надійних авто до $10 000, які не підведуть щодня

Сьогодні за $10 000 не купиш сучасний кросовер десятирічної давності. Це бюджет для тих, хто…

03.08.2025

Експерти назвали найнадійніші та найпроблемніші автомобільні бренди

Один із найвідоміших та найдосвідченіших автомеханіків Іспанії Карлос Перес поспілкувався з журналістами місцевого видання «Lavanguardia».…

03.08.2025

Названо головні загрози для автомобілів у спеку

Високі температури повітря створюють додаткове навантаження на деталі та вузли, що може призвести до несподіваних…

03.08.2025