Хоча виробники радять міняти моторну оливу раз на 15 тисяч кілометрів, я давно вирішив: краще робити це частіше – і жодного разу не пошкодував. І мова не про фанатизм чи надмірну пересторогу. Просто я ціную свій автомобіль і власні гроші.
Формально такий інтервал виглядає зручно, особливо в рекламних буклетах: менше сервісу – більше “комфорту”. Але це лише частина правди. Виробник розраховує на ідеальні умови: чисте паливо, рівні дороги, відсутність перегрівів і пилу. А ще – лише на гарантійний період, а не на тривалий ресурс двигуна.
Насправді ж більшість з нас щодня стикається з заторами, холодними пусками, короткими поїздками, розпеченим асфальтом і запиленими вулицями. У таких умовах навантаження на оливу зростає в рази, і вже до 10-12 тисяч пробігу вона втрачає в’язкість, насичується продуктами згоряння й перестає ефективно захищати двигун. А після 15 тисяч – це вже не масло, а густий бруд, який тільки прискорює знос.
Тому я вирішив: краще міняти оливу кожні 7-8 тисяч кілометрів. Так, це коштує трохи дорожче, близько 4-6 тисяч гривень за раз, залежно від авто. Але навіть у рік це максимум плюс 10-12 тисяч до бюджету – порівняно з потенційними 150-200 тисячами за капітальний ремонт мотора, який “вклався” через застаріле масло.
Особливо важливо дотримуватися цього підходу, якщо у вас турбований двигун, компактний мотор із високою потужністю, або якщо ви часто їздите містом. У таких умовах масло зношується ще швидше.
Усі мотористи, з якими я спілкувався, кажуть одне й те саме: міняти частіше – це найкраще, що ви можете зробити для свого двигуна. Ні, мінусів майже немає – лише трохи часу й грошей. Але це як з гігієною: краще регулярно чистити, ніж потім лікувати проблеми.
Тож замість того, щоб дотримуватися формальних регламентів, я обрав підхід, перевірений практикою. Регулярна заміна оливи – це вклад у довговічність і надійність. Мої авто навіть після 150 тисяч кілометрів не “їдять” масло, не стукають і зберігають динаміку. І для мене це найкращий доказ правильності мого вибору.
Аварійка - це офіційний попереджувальний сигнал, який використовують лише у небезпечних ситуаціях. Частою помилкою є…
У Києві почали тестувати новий світлофорний сигнал "Грецький хрест", який має підвищити безпеку та полегшити…
На автосалоні в Гуанчжоу представили Audi E5 Sportback Special Performance quattro - нову версію електричного…
На автосалоні в Гуанчжоу FAW-Volkswagen представив оновлений кросовер Volkswagen Tayron L PHEV 2026, що надійде…
Audi завжди асоціювалася з престижем, проте навіть у німецького бренду траплялися невдалі рішення, які давалися…
Взимку багато водіїв не люблять чекати, поки прогріється салон. Проблема в тому, що тепле повітря…
Leave a Comment