Хоча виробники радять міняти моторну оливу раз на 15 тисяч кілометрів, я давно вирішив: краще робити це частіше – і жодного разу не пошкодував. І мова не про фанатизм чи надмірну пересторогу. Просто я ціную свій автомобіль і власні гроші.
Формально такий інтервал виглядає зручно, особливо в рекламних буклетах: менше сервісу – більше “комфорту”. Але це лише частина правди. Виробник розраховує на ідеальні умови: чисте паливо, рівні дороги, відсутність перегрівів і пилу. А ще – лише на гарантійний період, а не на тривалий ресурс двигуна.
Насправді ж більшість з нас щодня стикається з заторами, холодними пусками, короткими поїздками, розпеченим асфальтом і запиленими вулицями. У таких умовах навантаження на оливу зростає в рази, і вже до 10-12 тисяч пробігу вона втрачає в’язкість, насичується продуктами згоряння й перестає ефективно захищати двигун. А після 15 тисяч – це вже не масло, а густий бруд, який тільки прискорює знос.
Тому я вирішив: краще міняти оливу кожні 7-8 тисяч кілометрів. Так, це коштує трохи дорожче, близько 4-6 тисяч гривень за раз, залежно від авто. Але навіть у рік це максимум плюс 10-12 тисяч до бюджету – порівняно з потенційними 150-200 тисячами за капітальний ремонт мотора, який “вклався” через застаріле масло.
Особливо важливо дотримуватися цього підходу, якщо у вас турбований двигун, компактний мотор із високою потужністю, або якщо ви часто їздите містом. У таких умовах масло зношується ще швидше.
Усі мотористи, з якими я спілкувався, кажуть одне й те саме: міняти частіше – це найкраще, що ви можете зробити для свого двигуна. Ні, мінусів майже немає – лише трохи часу й грошей. Але це як з гігієною: краще регулярно чистити, ніж потім лікувати проблеми.
Тож замість того, щоб дотримуватися формальних регламентів, я обрав підхід, перевірений практикою. Регулярна заміна оливи – це вклад у довговічність і надійність. Мої авто навіть після 150 тисяч кілометрів не “їдять” масло, не стукають і зберігають динаміку. І для мене це найкращий доказ правильності мого вибору.
На Нюрбургрингу помітили агресивний прототип Range Rover Sport SV, ймовірно, нову версію SVR. Машина має…
Volkswagen розглядає випуск електромобілів із технологією range-extender - невеликий двигун внутрішнього згоряння працює як генератор…
Автомобільні бренди знову повертаються до практики, коли під різними назвами продають майже однакові машини, змінюючи…
Купівля автомобіля не завжди розглядається як інвестиція, однак окремі моделі з часом можуть стати надійним…
Mazda оголосила гарну новину: оновлений CX-5 2026 отримав максимальну оцінку 5 зірок за результатами тестів…
Платформа Consumer Reports, спираючись на результати власних досліджень і опитування власників автомобілів, оприлюднила добірку найнадійніших…
Leave a Comment