Статті

Що буде з двигуном, якщо перейти з А-92 на А-100: міфи та правда

Суперечки про високооктанове паливо не вщухають серед автомобілістів уже багато років. Одні вважають, що дорогий А-100 додасть машині потужності та покращить динаміку, інші бояться, що такий бензин може перегріти двигун та пошкодити клапани. Досвідчений моторист зі спеціалізованого сервісу пояснив, що насправді відбувається із двигуном при заправці преміум-паливом замість звичайного 92-го бензину.

Виявляється, більшість водійських уявлень про високооктанове паливо — це міфи А-100 не збільшує потужність двигуна і не призводить до його перегріву. Але ці поліпшення помітні тільки на сучасних турбованих двигунах з високим ступенем стиснення.

Багато автомобілістів помилково думають, що високооктановий бензин горить сильніше і може зашкодити двигун. Насправді все навпаки — що вище октанове число, то повільніше і контрольованіше відбувається згоряння паливної суміші. Що показник октанового числа, тим повільніше горить паливна суміш. Це означає, що А-100 краще чинить опір детонації — неконтрольованому вибуховому згоранню, яке може серйозно пошкодити поршні та клапани.

Температура згоряння у 92-го та 100-го бензину відрізняється незначно, тому ніякого перегріву двигуна не відбувається. Навпаки, правильне згоряння палива без детонації допомагає двигуну працювати стабільніше і довше зберігати ресурс. Сучасний бензин А-100 виробляється без використання шкідливих октанопідвищуючих присадок, що робить його безпечним для будь-якого двигуна.

Реальну користь від преміум-палива отримують лише власники певних автомобілів. Насамперед це машини з турбованими двигунами, які мають високий ступінь стиснення та налаштовані на роботу з високооктановим паливом. Такі двигуни можна зустріти на спортивних автомобілях.

Бензин А-100 може використовуватися в автомобілях, для яких виробники вказали октанове число 95 палива і вище. Інформацію про паливо, що рекомендується, можна знайти в інструкції з експлуатації або на кришці бензобака. Якщо виробник рекомендує ШІ-95 або вище, використання 100-го бензину виправдане. Для моторів, розрахованих на 92-й бензин, жодної вигоди від дорогого палива не буде.

Головний принцип вибору палива простий – потрібно заправлятися бензином, який рекомендує виробник автомобіля. А-100 не підвищує потужність двигуна, та й завдання у нього такої немає. Якщо в мануалі написано А-92 , то переплачувати за преміум-паливо немає сенсу. Двигун спроектований під певні характеристики палива, і покращити його роботу простою заміною бензину не вдасться. Виняток становлять лише випадки, коли якість звичайного 92-го бензину на заправці викликає сумніви.

Тоді можна заправитися дорожчим паливом як гарантією якості. Але й тут треба бути обережним — деякі недобросовісні продавці можуть розбавляти дорогий бензин дешевими присадками. Тому краще вибирати перевірені заправки відомих брендів, де якість палива контролюється незалежними лабораторіями. Зрештою, правильний вибір палива допоможе продовжити життя двигуна і уникнути дорогого ремонту, але переплачувати за непотрібні характеристики теж не варто.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Топ-3 автомобілі, ремонт яких обходиться дорожче за покупку нового

Ціна на люксові автомобілі завжди висока, але справжній удар по гаманцю часто настає пізніше, коли…

07.09.2025

Експерти назвали найкращі дизельні авто 2025 року

Британський журнал Autocar опублікував рейтинг найкращих дизельних автомобілів 2025 року, у якому експерти оцінили дизайн,…

07.09.2025

З 1 жовтня у Польщі діятимуть нові правила для водіїв з України

Від 1 жовтня українці, які перебувають у Польщі, можуть зіштовхнутися з серйозними штрафами. Якщо спеціальна…

07.09.2025

Mercedes-Benz GLC отримає рекордний 39-дюймовий дисплей у передній панелі

Компанія Mercedes-Benz опублікувала тизерні зображення нового компактного кросовера GLC. Він отримає один 39,1-дюймовий дисплей у…

07.09.2025

Toyota готує нове покоління Yaris з гібридним двигуном і сучасними технологіями

5-дверний Toyota Yaris, який продається в Японії та Європі, дебютував у 2020 році, а нове…

07.09.2025

Renault і Geely представили перший у світі двигун з прямим упорскуванням для ГБО

Минулого тижня з Румунії надійшла важлива новина для автомобільного світу: компанія Horse Technologies розпочала виробництво…

07.09.2025