Автомобіль довго стоїть у холодному гаражі. Чи нести АКБ додому, щоб та не розряджалася?

У холодних умовах батарея розряджається не швидше, а навпаки, повільніше. Це з тим, що з зниження температури уповільнюються хімічні реакції. Таким чином, якщо акумулятор заряджений, він втрачатиме заряд повільніше в холодному гаражі, ніж у теплому приміщенні. Однак важливо регулярно перевіряти рівень заряду акумулятора: повністю розряджений акумулятор на морозі може луснути. Забрати акумулятор додому є сенс, якщо відвідування гаража та перевірка його стану з якихось причин неможливі тривалий час.

Батарею, що розрядилася «до нуля», можна сміливо викидати.

При сильних морозах розряджена батарея швидко виходить із ладу: вода всередині замерзає, і корпус може деформуватися. Однак при температурі близько нуля найпростіший акумулятор відкритого типу найчастіше можна оживити шляхом підзарядки. Таке буває, наприклад, коли на автомобілі забули вимкнути фари.

Щоб підзарядити батарею, достатньо поганяти мотор на неодружених чи здійснити поїздку?

Влітку це цілком можливо. Але взимку ситуація може виявитися іншою. Проблема полягає в тому, що взимку акумулятор заряджається дуже повільно: струм заряду, що приймається, при зниженні температур з плюсовою до -30°С знижується в десятки разів. Наприклад, якщо струм заряду складає всього 0,5 А, а акумулятор втратив десяток ампер-годин, на відновлення піде чимало часу. Однак тривала подорож може допомогти, особливо якщо акумулятор встановлений у моторному відсіку, а не зовні, як у деяких малотоннажних вантажівок. У процесі руху акумулятор у підкапотному просторі нагріється, що значно збільшить струм заряду.

Чому під час прикурювання від іншого автомобіля багато хто радить не запускати мотор машини-донорів?

Раніше вважалося, що струм, що генерується генератором, все одно менший за струм акумулятора-донора, тому запускати мотор не обов’язково. Для всіх автомобілів минулих поколінь, починаючи від ГАЗ-24 і закінчуючи ВАЗ-2101, такий метод запуску не був небезпечним.

Тим не менш, у сучасних автомобілів з великими електронними системами іноді виникають проблеми, що викликали побоювання серед власників. Неприємності могли виникати як у донорів, так і автомобілів з розрядженим акумулятором. Щоб мінімізувати ризик пошкодження чогось, рекомендується підзарядити акумулятор працюючого донора, потім відключити його та спробувати завести машину з проблемним акумулятором.

Для запуску двигуна застосували бустер – ура, завівся! Проте вже надвечір з’ясувалося, що мотор знову не запускається. Батарея померла?

Не обов’язково. Найімовірніше, акумулятор просто розрядився. Енергії бустера вистачило, щоб швидко прокрутити стартер, але сама акумуляторна батарея майже не отримала заряду. Якщо на вулиці холод, то коротка поїздка не сприяла її зарядженню. Такий акумулятор найкраще підключити до зарядного пристрою в приміщенні, де тепло, швидше за все, він відновиться.

Яка напруга на клемах АКБ має показувати мультиметр?

На повністю зарядженому акумуляторі при вимкненому двигуні напруга має бути близько 12,6-12,7 вольт. Важливо проводити вимірювання через кілька годин після того, як двигун був зупинений, оскільки інакше результати можуть бути некоректно високими. Напруга на рівні близько 12,3 вольта вказує на те, що акумулятор недостатньо заряджений. Зазначимо, що на багатьох сучасних автомобілях напруга може змінюватись в залежності від температури та часу, що пройшов після запуску двигуна.