Як підготувати автомобіль до весни: прості поради

0
20

З приходом весни, прибираючи зимовий одяг і взуття в шафу, далеко не всі автомобілісти переймаються скільки-небудь серйозною підготовкою машини до майбутнього спекотного сезону. Більшість обмежується зміною зимової гуми на літню і перестає заливати незамерзайку. Найдопитливіші можуть зробити мийку з поліруванням кузова, а то й ще й хімчистку салону. Обидві процедури, до речі, будуть не зайвими.

Однак перелік робіт, який необхідно проводити в міжсезоння, набагато ширший, і більшість із них під силу навіть водієві-початківцю. Він цілком впорається з цим завданням самостійно без візиту на автосервіс і будь-яких великих витрат.

Змінити шини

Сигналом для перевзування в літню гуму стануть плюсова середня температура на вулиці, сніг, що розтанув, і відсутність заморозків ночами. Вважається, що більш жорстка за складом літня гума починає ефективно працювати від +5°С і вище. Тому, коли повітря вранці та ввечері не охолоджується до мінуса, а вдень прогрівається до +10°С – можна сміливо їхати в шиномонтаж. Зазвичай це відбувається в другій половині квітня, але особливо обережні водії нерідко відкладають процедуру на травневі свята.

Підкачати колеса

Для коліс і підвіски автомобіля шкідливий як занадто низький, так і надто високий тиск у шинах. Тому фахівці рекомендують заміряти його щодня перед поїздкою. Того ж вимагають і правила дорожнього руху. Яким має бути тиск у шинах того чи іншого типорозміру, зазначено в інструкції до автомобіля, а також на наклейках у дверному отворі та/або на лючку бензобака. Під час сезонної зміни гуми важливо перевірити його, щоб своєчасно виявити й усунути порізи або пошкодження, а також несправність ніпелів.

Перевірити щітки склоочисника

Як відомо, автомобільні “двірники” служать в середньому близько півтора року і взимку вони схильні до підвищеного зносу через ожеледицю, низькі температури і реагенти. Тому до весни можуть почати “мазати”, залишати на склі сліди і розводи, не справляючись зі своїми прямими обов’язками навіть під час дрібного дощу. У цьому разі варто замінити “двірники” на нові, підібравши їх у спеціалізованому магазині за довжиною і типом кріплення, або замовивши на “АліЕкспресс”.

Перевірити масло в двигуні

Навіть якщо час зміни моторного мастила в машині ще не настав, навесні (а краще щомісяця) слід перевіряти його рівень за ризиками на масляному щупі. У разі нестачі – долити до потрібного рівня. Також варто звернути увагу на колір і прозорість мастила. Нормальне забарвлення оливи – коричнево-жовте. Якщо воно почорніло і в ньому багато бруду, варто задуматися про позапланову заміну разом із масляним фільтром.

Змінити фільтри

Повітряний фільтр – це легені двигуна. За зиму на нього можуть потрапити частинки солі, реагенти з дороги, а також бруд. Заміна цього розхідника допоможе мотору легше дихати, а автомобілю бадьоріше їхати і навіть економити паливо. Салонний фільтр – гарант чистого повітря всередині машини і відповідно здоров’я водія і пасажирів. Будучи забрудненим, він гірше пропускає свіже повітря, а також може стати причиною частого запотівання скла в сиру погоду. Його стан як мінімум варто іноді перевіряти.

Перевірити патрубки і ремені

Щоб спекотного літа двигун не залишився без охолодження, а машина не закипіла посеред дороги, слід перевірити стан патрубків, якими антифриз надходить до радіатора і відводиться від нього. Вони мають бути цілими, герметичними і щільно закріпленими на кінцях. Без тріщин, слідів зносу і руйнування. Також, щоб уникнути відмови вентилятора та іншого навісного обладнання двигуна, потрібно перевірити стан приводних ременів. Якщо вони потріскалися, ослабли або розшаровуються, слід звернутися до сервісу, щоб їх підтягнути або замінити.

Перевірити радіатор

Не менш важлива для мотора і герметичність радіатора охолодження. Він може продірявитись від пошкоджень під час штурму снігових відвалів на виїзді з двору, від каміння, що прилетіло через решітку, або внаслідок корозії. Перевірити це можна як візуальним оглядом під капотом і під машиною, так і за рівнем охолоджувальної рідини в розширювальному бачку. При його падінні антифриз слід долити до максимального значення. Готову до використання літрову ємність можна купити в будь-якому магазині автозапчастин або в гіпермаркеті.

Перевірити гальма

Це головна система автомобіля, що відповідає за безпеку водія, його супутників та інших учасників руху. Варто переконатися, що за зиму гальмівні диски і колодки не досягли критичного зносу, за якого їх слід міняти, а супорти не підклинюють. Приводом для візиту на сервіс може стати занадто легке або навпаки надто важке натискання педалі, сигнальні лампи на приладі або ж сторонні звуки аж до металевого скреготу під час гальмування і уповільнення машини.

Очистити акумулятор

Сильний холод, як і спека можуть скоротити ресурс акумулятора. Фахівці рекомендують підтримувати чистоту батареї, від’єднуючи дроти і протираючи клеми. Заодно можна перевірити чи надійно вона встановлена і чи добре закріплена. Автомобільний акумулятор у середньому служить близько п’яти років, а до ознак його старіння можна віднести довгий запуск двигуна, пошкодження, роздуття корпусу, сигнальну лампу несправності на приборці. А ще сильне нагрівання, погану зарядку і збої в роботі бортової електрики: тьмяне світло фар, повільні склопідйомники, вимкнення кондиціонера і магнітоли. У цьому разі його варто показати фахівцям і, можливо, замінити.

Перевірити кондиціонер

Щоб у заторі під палючими променями сонця не мучитися від спеки, необхідно заздалегідь переконатися в справності кондиціонера. Якщо він не здатний підтримувати температуру повітря на 10°С нижчу за вуличну, то з ним не все гаразд. Найчастіше причиною є витоки холодоагенту через з’єднання трубок, а також у місцях їхньої корозії або пошкоджень. Якщо останні не критичні і заміна їх не потрібна, то достатньо заправити систему холодоагентом у найближчому спеціалізованому сервісі. Там же кондиціонер можна протестувати і полагодити.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!