Що таке DSG? З німецького абревіатура DSG розшифровується як “коробка безпосереднього включення передач” (Direkt Schalt Getriebe). Часто її називають «преселективною», тобто такою, що вміє тримати готові передачі для наступного перемикання.
Ідея створення такої КПП належить французькому винахіднику Адольфу Кегресу. У 30-х роках минулого століття автомобільний інженер співпрацював із компанією Citroen. Він запропонував ставити агрегат із двома зчепленнями та гідромеханічним керуванням на передньопривідний Citroen Traction Avant. Нова трансмісія не отримала масового застосування через складну конструкцію.
Про переваги та особливості коробки розповів технічний консультант Фольксваген Фаворит Хофф Максим Пономаренко.
Принцип роботи DSG
Принципова відмінність преселективної АКП від інших – у двох зчепленнях, що оперативно перемикають передачі. У “механіці” або роботизованій коробці для зміни передачі диск зчеплення від’єднується від маховика, водій або роботизований комп’ютер вибирає потрібну швидкість, і після цього диск встає на місце. За цей час момент, що крутить, на коробку не передається і автомобіль втрачає в динаміці.
Система DSG дозволяє позбутися провалів потужності. В основі коробки робота двох валів, розташованих співвісно: перший – порожнистий, а другий – усередині нього. Двигун з’єднаний з кожним із них через своє, окреме багатодискове зчеплення — теж зовнішнє та внутрішнє. На первинному, тобто зовнішньому валу, закріплені шестерні парних передач (2-, 4-, 6-й), на внутрішньому – непарних – 1-, 3-, 5-й та передача заднього ходу.
Коли автомобіль стартує, до маховика, що обертається, притискається диск з непарним рядом, а диск з парними «швидкостями» розімкнуть. Під час розгону обчислювальний блок коробки дає команду приготувати другу передачу, щоб у момент її включення від’єднати диск непарного ряду і пустити в роботу диск парного. Налаштоване керування перемиканням дозволяє не втрачати момент, що крутить.
Роботизована коробка передач DSG 6 стала на конвеєр Volkswagen в 2003 році. Подвійне зчеплення на ній працювало масляною ванною, отримавши назву «мокрого». Олія в такій коробці відбирає частину потужності, збільшуючи витрату палива. У 2008 році німецький автоконцерн представив семиступінчасту DSG 7 із «сухим» зчепленням.
Переваги DSG
- Коробка DSG за рахунок оптимальних режимів включення потрібних швидкостей дозволяє знизити витрату палива. Автомобілі з нею споживають приблизно на 10% менше пального, ніж машини, на яких звичайна коробка перемикання передач.
- Відмінна риса всіх подібних трансмісій – динамічне прискорення. Для перемикання передачі вгору коробці потрібно всього 8 мс, у неї відсутній ефект гумової тяги як на гідромеханічних АКП.
- Їздити на DSG можна у мануальному режимі, тобто перемикати передачі вручну.
- Така АКП на 20% легша за аналогічну гідромеханічну трансмісію.
Недоліки DSG
- Вартість АКП позначається на ціні авто, помітно збільшуючи її.
- Недешева заміна олії (на шестиступінчастій коробці) кожні 60 тисяч кілометрів. Повний об’єм – 6,5 літрів.
Преселективна коробка встановлюється на різні моделі та марки, об’єднані під ім’ям автоконцерну Volkswagen: Audi TT (A1, A3, A4, S4, A5, A7, A6, Q5, R8), SEAT Ibiza (León, Altea), Škoda Octavia (Superb, Yeti), Volkswagen Polo (Golf, Jetta, Touran, New Beetle, Passat, Passat CC, Sharan, Scirocco, Caddy).
Розширена гарантія на DSG
Серед багатьох автовласників закріпилася сумнівна слава коробки із двома зчепленнями. Саме найменування DSG перетворилося на символ ненадійної конструкції із витратним ремонтом. Насправді Volkswagen давно взяв ситуацію під контроль. Важливим кроком у бік контролю якості є масштабна сервісна акція.
Концерн дає розширену гарантію на семиступінчасті коробки, випущені до 1 січня 2014 року. За словами представників автоконцерну, цей термін відповідає появі на конвеєрі модернізованої трансмісії без типових проблем минулого покоління. Особливі умови обслуговування обмежені 150 тисяч пробігу або 5 роками віку механізму. У сервісну акцію входить заміна синтетичної олії мінеральною — менш агресивною по відношенню до електронних компонентів. При цьому оновлюється прошивка блока керування АКП. Виявлені несправності усуваються безкоштовно – це стосується ремонту, заміни окремих елементів або трансмісії у зборі.
У будь-якому випадку абревіатури DSG не варто боятися: при належному рівні обслуговування вона не підведе, а за кількістю переваг «розумний робот» виграє у класичної АКПП. А ще коробка ДСГ вимагатиме менше грошей на ремонт у порівнянні зі звичайним «автоматом».
Які несправності притаманні ДСГ?
Найчастіша проблема – поштовхи при зміні передачі, що супроводжують рух. Диски зчеплення дуже різко стуляються і машину смикає. Другий відомий недолік – вібрація при старті, брязкіт, скрегіт та інші сторонні шуми під час зміни швидкостей.
Головна причина некоректної роботи семиступінчастої трансмісії – її «сухе» зчеплення. Воно швидко зношується через важкі умови експлуатації у щільному міському трафіку, із заторами на невеликій швидкості. Тому питання «як експлуатувати DSG?» є одна очевидна відповідь — уникати режиму «газ-гальмо», адже головний ворог робота — пробка.
Серед інших проблем: знос втулок валів, вилки вимикання зчеплення, порушені контакти соленоїдів, бруд на датчиках та олія в антифризі.
Як визначити несправність ДСГ при покупці автомобіля з пробігом?
- Не включаються окремі передачі – коробка “перескакує” їх.
- Перемикання передач супроводжується ударами – коробка “пинається”.
- Під час руху лунає гул.
- Машина вібрує на старті.
- Огляд на витягу показує, що з коробки підтікає масло.
Якщо є підозра на некоректну роботу коробки, варто замовити додаткову перевірку або відкласти такий варіант.
Довіряйте свій вибір перевіреним майданчикам автомобілів із пробігом. FAVORIT MOTORS — це команда досвідчених фахівців, результати яких підтверджені першими місцями в рейтингах продажів. Ми продаємо підготовлені машини, які пройшли детальну діагностику. У них немає прихованих несправностей та «прозора» юридична історія. Ви купуєте автомобіль, який точно відповідає Вашим очікуванням, точно підходить для Ваших завдань.