Про це повідомляється на сайті парламенту.
Наразі текст проекту оприлюднено на сайті Ради та направлено на розгляд профільного комітету.
Законопроект покликаний вирішити ситуацію, яка склалася у зв’язку з вимушеним масовим ввезенням на митну територію України автомобілів з країн Європейського Союзу.
Так, законопроектом вносяться зміни до Податкового кодексу України, якими знижуються ставки акцизного податку на вживані транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та з кривошипно-шатунним механізмом з робочим об’ємом циліндрів двигуна не більш як 2200 куб. см та на транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем).
Зазначеними змінами ставки акцизного податку встановлюються залежно від робочого об’єму циліндрів двигуна незалежно від року випуску транспортного засобу.
Передбачається, що зниження акцизного податку в свою чергу спричинить зниження суми податку на додану вартість, оскільки база його нарахування враховує також суму нарахованого акцизу.
Визначені законопроектом умови пропонується поширити на вже ввезені з території країн ЄС автомобілі, за умови здійснення їх першої реєстрації протягом трьох місяців з моменту набрання законом чинності.
Як зазначається у пояснювальній записці до законопроекту, на сьогоднішній день лише за офіційною статистикою таких автомобілів в Україні – близько 2 мільйонів.
За умови офіційного розмитнення вживаного автомобіля з ЄС його кінцева вартість у середньому зростає більш як вдвічі.
При цьому головним чинником такого зростання є не митні платежі, тим більше, що скасування ввізного мита на транспортні засоби, які класифікуються за відповідними кодами УКТ ЗЕД, вже передбачене ст. 29-1 та Додатком I-А Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони.
Наголошується, що скасування ввізного мита здатне знизити вартість таких автомобілів незначною мірою, тоді як головним чинником, який впливає на зростання вартості, є неадекватні розміри акцизного податку на вживані автомобілі, які в десятки разів перевищують відповідні ставки для нових автомобілів з аналогічним робочим об’ємом циліндрів двигуна.
Так, за правилами чинного законодавства у разі ввезення на митну територію України з території країни ЄС легкового автомобіля з робочим об’ємом циліндрів двигуна 2000 куб. см 2010 року випуску вартістю 4000 євро необхідно сплатити:
– 10% ввізного мита – 400 євро;
– 2,441 євро за 1 куб. см. акцизного податку – 4 882 євро;
– 20 % ПДВ – 1 856 євро;
Вартість після розмитнення – 11 138 євро.
У разі прийняття законопроекту кінцева вартість автомобіля має знизитися майже вдвічі:
– 10% ввізного мита – 400 євро;
– 0,267 євро за 1 куб. см акцизного податку – 534 євро;
– 20 % ПДВ – 986 євро;
Вартість після розмитнення– 5 920 євро.
Крім того, як передбачає законопроект, під час першої реєстрації також буде потрібно сплатити збір на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування від 3 до 5% залежно від вартості авто.