Міжнародна рада із чистого транспорту аналізує вплив Закону про зниження інфляції на ринок електромобілів. ICCT очікує зростання продажу та падіння цін, тому давайте розглянемо сценарій на наступні десять років.
На автомобільний транспорт припадає майже чверть усіх викидів парникових газів у США. У містах більше половини шкідливих забруднювачів, що впливають на здоров’я людей, також надходять від автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння. У світі налічується близько 250 мільйонів легкових автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння. І не забувайте про інші десятки мільйонів великовантажних автомобілів, автобусів та інших великих транспортних засобів на колесах, у яких також використовуються великі двигуни внутрішнього згоряння.
Заміна якнайбільшої кількості автомобілів з ДВЗ на автомобілі з нульовим рівнем викидів — це найшвидший спосіб скоротити викиди.
Метою адміністрації Байдена є збільшення до 50% частки електромобілів у продажах легкових автомобілів до 2030 року. Щоб це сталося, у бюджеті IRA у розмірі 370 мільярдів доларів (345 мільярдів євро) передбачено особисту податкову пільгу у розмірі до 7500 доларів для чистих пасажирських транспортних засобів.
IRA також підтримує виробництво акумуляторів за допомогою податкової пільги на передове виробництво у розмірі до 45 доларів за кіловат-годину. Це допоможе знизити стрімко зростаючі ціни на акумулятори.
Скорочення вдвічі вартості акумуляторних батарей за десятиліття є важливим стимулом для того, щоб електромобілі стали доступнішими і, таким чином, збільшили їхню частку в загальному обсязі продажів автомобілів .
Чи будуть електромобілі доступними насправді? Не зовсім.
Дослідження ICCT передбачає, що до 2032 року вартість купівлі електромобілів знизиться на 3400 доларів до 9050 доларів (з 3170 до 8440 євро) завдяки податковим пільгам. Електромобілі ніколи не будуть набагато доступнішими, ніж сьогодні. Але вони мають велику перевагу завдяки кращої сукупної вартості володіння (TCO).
Дослідження показує, що середня ціна акумуляторних електромобілів у США у 2022 році становила 40 300 доларів . Хоча в даний час на ринку є електромобілі, вартість яких становить майже половину цієї вартості, більшість клієнтів віддають перевагу електромобілям з більшим запасом ходу і більшим електричним позашляховикам з фіксованою ціною понад 50 000 доларів .
ICCT прогнозує, що до 2030 року середня ціна електромобіля скоротиться приблизно до 30 800 доларів. Це скорочення на 25 відсотків менш як за десять років, що обнадіює, хоч і не робить такий тип транспорту доступним.
Середня ціна автомобіля з ДВЗ трохи зросте з приблизно 32 000 доларів у 2022 році до 33 100 доларів до 2030 року. У гібридів прогноз інший: приблизно з 38 600 доларів 2022 року вони подешевшають приблизно до 37 000 доларів. Очікується, що середня вартість володіння електромобілем впаде приблизно з 8000 доларів у 2022 році до 5500 доларів у 2030 році. Це зниження витрат на 31%.
Порівняння шестирічної вартості володіння електромобілями , гібридами, що підключаються , і автомобілями з двигуном внутрішнього згоряння показує, що до 2030 року електромобілі матимуть перевагу перед двома іншими типами силових агрегатів.
Виходячи з усіх цих оцінок, електромобілі досягнуть цінового паритету з бензиновими автомобілями приблизно у 2027-2028 роках . Але є й інші фактори, які не можна брати до уваги, такі як волатильність цін на нафту на початку 2030-х років та очікуване значне падіння вартості автомобілів із ДВЗ напередодні дати поетапної відмови від ДВЗ .
Також важливо відзначити, що частка гібридів, що підключаються, в загальному обсязі продажів електромобілів тільки знижується. Згідно з прогнозом, у 2023 році на них припадатиме 12-14% від проданих електрифікованих ТЗ, а у 2035 році ця частка знизиться до 5-8% . Крім того, нові методики точного вимірювання викидів гібридів, що підключаються, доставлять проблеми автовиробникам, які працюють над цим складним рішенням.