Після багатьох років нестачі запчастин середня ціна, яку люди платять за новий автомобіль в Америці, лише нещодавно впала нижче за рівень рекомендованої роздрібної. Однак це викликало серйознішу проблему: навіть до пандемії ціни на машини неухильно зростали, оскільки покупці обирали дорожчі машини.
Історичні дані за два десятиліття з веб-сайту Edmunds.com показують, що додаткові опції є найбільшим фактором зростання цін на автомобілі, і це відбувається протягом багатьох років.
«Загалом середній розрив у ціні між базовими моделями та автомобілями, обраними покупцями, різко збільшився з 24,6% у 2002 році до 38,1% у 2022 році», — йдеться у звіті.
За словами аналітиків, середня прейскурантна ціна нового автомобіля в момент його купівлі становила близько 30 000 доларів у 2009 році і досягла майже 40 000 доларів у 2019 році, після чого авторинок опинився під сильним впливом коронавірусу. За даними Edmunds.com, торік ця цифра сягнула майже 46 000 доларів.
Тим не менш, середня ціна для базових моделей, з поправкою на інфляцію, насправді трохи знизилася – навіть незважаючи на те, що споживачі перейшли від седанів до дорожчих позашляховиків. Різниця полягає у вартості опцій, доданих покупцями.
“За нашими мірками, реальна вартість автомобілів по відношенню до інших речей знизилася”, – заявив Стів Рід, економіст Бюро статистики праці.
Це хороша новина для водіїв, які бажають обійтися без надмірностей: якщо ви не хочете багато платити за нову машину, то цього робити не доведеться. Просто достатньо вибрати пропоновану автосалоном машину без зайвого числа опцій.
Як приклад можна взяти Nissan Versa, найдешевший автомобіль, доступний для моделі 2023 року. Його базова ціна складає 15730 доларів. З поправкою на інфляцію, це майже не відрізняється від базової ціни Hyundai Accent у 2002 році, найдешевшого нового автомобіля, доступного на той час. І це незважаючи на те, що Versa 2023 оснащена розширеним списком стандартних функцій, включаючи запуск за допомогою кнопки, моніторинг сліпих зон і сенсорний екран, багато з яких не були доступні навіть два десятиліття тому.
За даними Edmunds.com, для багатьох різних типів транспортних засобів розрив між найнижчою базовою ціною та середньою ціною, за якою автомобіль забирають із салону, збільшився за останні два десятиліття. Наприклад, для Mercedes E-класу різниця між базовою ціною та середньою ціною з опціями становила лише 11,5% у 2002 році порівняно з 30% у 2022 році; для Chevrolet Tahoe вона підскочила з 14% до 41% за той самий період; а для Acura MDX він збільшився із 7% до 21%.
Загалом середній розрив у ціні між базовими моделями та автомобілями, обраними покупцями, зріс з 24,6% у 2002 році до 38,1% у 2022 році.
Конкуренція теж фактор, що сприяє зменшенню цієї різниці. Автомобільні компанії знайшли способи знизити ціни, навіть додаючи більше технологій безпеки та комфорту.
Ці моделі базової ціни можуть не приносити автовиробникам великі гроші. Але вони можуть залучити покупців, яким потім можна буде продати дорожчі версії в рамках так званої стратегії ціноутворення, сказав Майкл Бріссон, директор економічної стратегії Moody’s.