Більшість із нас живе в місті, їздить машиною на короткі дистанції – до роботи і назад, – це може негативно позначитися на автомобілі.
Якщо протяжність поїздок не більше 8 км – ваш автомобіль у зоні ризику. І Ви запитаєте себе: «І що тепер робити, чи взагалі не їздити? А машину я навіщо купив?
Є перевірені засоби як вирішення проблеми.
- Масло втрачає властивості
Реклама
При прогріванні двигуна в масло потрапляє паливо. Це відбувається через те, що двигун, поки він холодний, працює на збагаченій суміші. А за коротку поїздку паливо не встигає випаруватися. Воно накопичується в олії та погіршує його властивості. За таких мінімальних режимів їзди в маслі накопичується не тільки паливо, а й вода. При остиганні двигуна на стінках циліндрів утворюється конденсат, і краплі стікають у піддон. Вода з олією утворюють емульсію, що має низькі змащувальні властивості. Іноді вода, що замерзла в піддоні, навіть перекриває подачу масла через маслоприймач.
Рівень олії взимку може виявитися вищим за максимум. Причина проста — у маслі багато палива та води.
Є два способи боротьби з цими небезпечними явищами:
- Вдвічі частіше міняти масло.
- Періодично здійснювати регулярні поїздки (не менше 15 хвилин) швидкісними магістралями. Обороти двигуна повинні бути вищими 4000 за хвилину. Щоб їх простіше було розвинути, увімкніть знижену передачу. Якщо автомат або варіатор не мають ручного вибору швидкостей, можна перевести коробку в спортивний режим.
2. Утворюється нагар
Це відбувається, якщо двигун довгий час працює на збагаченій суміші і при низьких температурах. Камера згоряння, клапани, свічки запалювання покриваються товстим шаром вуглецевих відкладень.
Такі режими роботи можуть призводити до закоксування поршневих кілець. Як наслідок – масложер. Можуть відмовляти свічки запалення, що заросли нагаром, і навіть прогоряти клапани, якщо нагар перешкоджатиме їх повному закриттю.
3. Ушкоджується нейтралізатор
При частій роботі на збагаченій суміші на сотах каталітичного нейтралізатора утворюється подібність нагару.
Сюди летять частинки сажі (нагару), що відірвалися від днища поршня або інших деталей камери згоряння.
І тут найкращою профілактикою буде поїздка на підвищених оборотах двигуна. Тільки пам’ятайте, що перед такими заїздами двигун повинен бути повністю прогрітий.
4. Забивається сажевий фільтр
Регенерація фільтра сажі на автомобілі з дизелем відбувається при тривалому русі на високій швидкості. Якщо автомобіль довгий час їздить у місті, пропалення не відбувається.
Про забитий фільтр сигналізують відповідні символи на панелі приладів і навіть втрата двигуном потужності і зростання витрати палива.
5. Замерзає вихлопна система
Короткі поїздки та ще й у поєднанні з автозапуском сприяють накопиченню конденсату в елементах вихлопної системи. Часом її накопичується стільки, що, змерзнувши, вона не дає виходити вихлопним газам.
При цьому двигун не заводиться. Для зливу можна просвердлити отвори в глушнику та резонаторі.
Але краще – регулярні поїздки трасою.
6. Розряджається акумулятор
У коротких поїздках акумулятор не встигає зарядитись після пуску двигуна. Холодній батареї треба прогрітися, щоб почати приймати заряд.
Та й інших споживачів багато: обігріви, моторчики обігрівача та двірників, фари. Найчастіше АКБ розряджається при слабкому чи не зовсім справному генераторі.
7. Розвивається корозія
За коротку поїздку волога, яку «надихали» та занесли в салон на взутті та одязі пасажири, не встигає випаруватися. Волога осідає на стеклах – вони швидко пітніють і обмерзають.
Крапельки конденсату, що стікають у приховані порожнини кузова, можуть потрапляти між деталями, з’єднаними контактним зварюванням. Під час стоянки вода замерзає і, збільшуючись обсягом, буквально розриває зварені деталі. Лакофарбні покриття тріскаються, і волога дістається оголеного металу. І починається корозія.
Метод боротьби з підвищеною вологістю – знову ж таки довгі поїздки, за час яких салон ґрунтовно прогріється і просохне. Після поїздки автомобіль потрібно вистудити, відчинивши всі двері, щоб усередині не накопичувався конденсат.