Високий попит на електромобілі Tesla та місяці очікувань доставки були для деяких клієнтів марки можливістю заробити. Вони просто продавали автомобіль дорожче за того, хто не хоче чекати, і замовляли новий.
Особливо актуальним цей бізнес став із початком зростання цін на бензин, спровокованим путінською війною в Україні. Не прогавила можливість скористатися ситуацією і сама компанія. Автомобілі Tesla дорожчали значно швидше за моделі інших марок, а компанія продовжувала нарощувати виробництво.
Але коли ціни на паливо почали знижуватись, ситуація змінилася. Вживані Tesla падають у ціні швидше, ніж у середньому на ринку, а продаж сповільнився. Як пише Reuters з посиланням на аналітиків галузі, «символи екологічно чистої енергії (Tesla) тепер нудять у дилерів довше».
У листопаді 2022 року в США середня вартість уживаної Tesla склала 55 754 долари, що на 17% нижче від пікових липневих 67 297 доларів. Для порівняння, за даними американського онлайн-ресурсу Edmunds, за той же період загальний вторинний ринок упав лише на 4%. Крім того, у листопаді вживані автомобілі дилери продавали в середньому за 38 днів, тоді як електромобілі Tesla за 50 днів.
Майже третина автомобілів Tesla, виставлених на продаж у серпні, були моделями 2022 року. За даними Edmunds, це можна порівняти з приблизно 5% інших брендів на вторинному ринку.
Така ситуація свідчить про те, що початкові покупці прагнули відмовитись від передзамовлених електромобілів Tesla. В результаті компанії довелося подвоїти знижки на нові моделі Y і Model 3 на американському ринку. Минулого тижня вони досягли 7500 доларів, що посилило побоювання інвесторів компанії щодо зниження попиту. На думку аналітиків, нова знижка буде надто маленькою для підтримки попиту.
Реклама