Європейська незалежна організація Euro NCAP опублікувала результати краш-тестів 14 нових поколінь моделей. На цей раз у випробуваннях взяли участь автомобілі Omoda, Skoda, Volkswagen, Ford, Mercedes-Benz та інші. Одна з цих моделей офіційно продається на російському ринку. Інші поки що представлені в Росії поки що в старіших поколіннях, але дуже скоро можуть з’явитися на ринку завдяки схемі паралельного імпорту. За результатами краш-тестів більшість машин, які брали участь у випробуваннях, змогли набрати п’ять зірок безпеки. Втім, деякі моделі показали, що такої високої оцінки не заслужили.
Chery Omoda 5
У краш-тестах розбили китайський кросовер Omoda C5. За підсумками випробувань автомобіль отримав найвищу оцінку – п’ять зірок безпеки. Експерти оцінили захист дорослих у 87%, а дітей – у 87%. Системи допомоги водієві, що забезпечують безпечне керування автомобілем, отримали 88%, а 68% машині присудили за підсумками тесту, що визначає, наскільки автомобіль може бути травмонебезпечним для пішоходів.
Головне нарікання — при фронтальному зіткненні з перешкодою, що не рухається, існує висока ймовірність отримання серйозної травми ноги у переднього пасажира. У свою чергу, при бічних ударах травму грудей може отримати водій. Для пішоходів велику небезпеку становлять передні стійки автомобіля та область фар. За словами організаторів випробування, машина продемонструвала високий рівень захисту дітей за всіх видів зіткнень.
Lexus RX
Аналогічну оцінку отримав японський кросовер Lexus RX. Експерти оцінили у високі 90% захист водія та пасажирів, дітей – у 87%, інших учасників руху – у 89%, а електронним «помічникам» поставили 91%.
Показання, зняті з манекенів, що використовуються при тестах, виявили високий ступінь ризику травм грудної клітини у водія при фронтальному зіткненні з нерухомою перешкодою. Інших нарікань до машини організатори краш-тестів не мали.
Mercedes-Benz GLC
П’ять зірок отримав і кросовер Mercedes-Benz GLC. За безпеку водія та дорослих пасажирів присудили автомобілю 92%, дітей – 90%, пішоходів – 74%, а роботу систем оцінили у 84%. Експерти відзначили високий рівень захисту автомобіліста та пасажирів практично за всіх типів зіткнень. При цьому відзначено можливість отримання серйозної травми грудей при бічному ударі.
Для пасажира небезпеку становлять передні стійки та область фар автомобіля. Жодних нарікань у організаторів краш-тестів не викликали системи безпеки та допомоги водію на дорозі, яким обладнано Mercedes-Benz GLC.
Skoda Octavia
Найвищий бал безпеки привласнили і універсалу Skoda Octavia. При цьому експерти відзначили високу ймовірність травми грудної клітки водія при фронтальному та бічному зіткненні. Інших питань до машини організатори випробувань не мали.
В результаті машина отримала 86% за захист водія та дорослих пасажирів. Безпеку дітей оцінили у 84%, а пішоходів – у 68%. Робота систем безпеки автомобіля одержала 81%.
Land Rover Discovery Sport
Також у краш-тестах взяв участь Land Rover Discovery Sport. У позашляховика безпеку водія та дорослих пасажирів оцінили у 84%, дітей – у 89%, пішоходів – у 71%, а роботу електронних допоміжних систем – у 85%. Вердикт експертів – п’ять зірок безпеки.
Найбільшу небезпеку для водія становить бічний удар. За такого зіткнення автомобіліст ризикує отримати серйозну травму грудної клітки.
Volkswagen Amarok
Пікап Volkswagen Amarok за підсумками краш-тестів також зміг набрати максимальний безпековий бал. Безпеку дорослих експерти оцінили у 84%, дітей – у 90%, інших учасників руху – у 74%, а електронним «помічникам» поставили 84%. Експерти відзначили високий ризик травми нижньої частини ноги переднього пасажира при лобовому зіткненні. Також за такої аварії серйозно може постраждати задній пасажир (травма грудної клітки). При ударі з боку отримати травму грудей може водій.
При цьому для пішоходів велику небезпеку становить область фар, капота та передніх стійок. Також експерти зі знаком плюс відзначили роботу систем безпеки автомобіля.
Ford Ranger
Ще одним пікапом, який взяв участь у краш-тестах, став Ford Ranger. Американська модель також заслужила дуже високі оцінки у організаторів випробувань. Ступінь захисту дорослих оцінили у 84%, дітей – у 90%, пішоходів – у 74%, а за роботу електронних асистентів машині поставили 84%.
Вердикт експертів – п’ять зірок безпеки. На цю оцінку не зміг вплинути високий ризик травми ноги у переднього пасажира при лобовому зіткненні зі зміщенням.
Lucid Air
Преміальний седан Lucid Air з електродвигуном заслужив дуже високі оцінки у організаторів краш-тестів. Ступінь захисту дорослих оцінили у 90%, дітей – у 91%, пішоходів – у 78%, а за роботу електронних асистентів машині поставили 84%.
При фронтальному зіткненні передній пасажир та водій ризикують отримати серйозну травму області стегна. Інших серйозних нарікань у експертів до машини не виникло.
MG 4 Electric
Ще один відмінник випробувань – кросовер MG 4 Electric. Безпеку дорослих експерти оцінили у 83%, дітей – у 80%, інших учасників руху – у 75%, а електронним «помічникам» поставили 78%.
Як йдеться у повідомленні Euro NCAP, під час краш-тестів машина показала гарний рівень захисту водія та всіх пасажирів. Однак, при ударі ззаду пасажир може отримати серйозну травму шиї. При фронтальному зіткненні водій ризикує отримати травму грудної клітки.
Volkswagen ID. Buzz
Електричний мінівен Volkswagen ID. Buzz отримав п’ять зірок з високим показником 92% за безпеку дорослих, 87% дітей та всього 60% пішоходів. Роботу електронних «помічників» оцінили у 90%.
Експерти відзначили високий рівень захисту автомобіліста та пасажирів практично за всіх типів зіткнень. Проте низка питань у експертів виникла до рівня безпеки пішохода. Найнебезпечнішими йому стали область кромки капота і передніх стійок.
Maxus MIFA 9
Також у краш-тестах розбили мінівен Maxus MIFA 9. Оцінка – 5 зірок безпеки. Автомобіль отримав рейтинг у 93% за захист дорослих та 89% – дітей.
Системи допомоги водієві, що забезпечують безпечне керування, оцінили в 83%, а 73% машина отримала за підсумками тесту, що визначає, наскільки автомобіль може бути травмонебезпечним для пішоходів. Показання, зняті з використовуваних при тестах манекенів, виявили середній рівень ризику травми грудей у водія про бічному ударі.
Ford Pumа
Втім, не всі автомобілі, що беруть участь у випробуваннях, змогли отримати такі високі оцінки. Наприклад, Ford Pumа удостоївся лише чотирьох зірок безпеки. При ударі з тилу серйозну травму шиї може отримати пасажир, який сидить попереду. Крім того, при фронтальному зіткненні існує високий ризик травми грудей та ніг у водія.
В результаті безпеку водія та дорослих пасажирів оцінили у 75%, дітей – у 84%, пішоходів – у 70%, а роботу електронних допоміжних систем – у 69%.
Volkswagen Touran
Аналогічної оцінки отримав і Volkswagen Touran. Безпеку дорослих експерти оцінили у 77%, дітей – у 81%, інших учасників руху – у 62%, а електронним «помічникам» поставили низькі 66%.
Експерти відзначили дуже високий ризик травм у водія та пасажирів щодо лобового зіткнення. Також при бічному ударі травми голови може отримати задній пасажир.
Peugeot 408
Максимальної оцінки не зміг заробити і Peugeot 408. Головне нарікання – дуже високий ризик травми грудної клітки у водія під час фронтального зіткнення. Для пішохода найбільшу небезпеку становить область лобового скла.
У результаті безпеку дорослих експерти оцінили у 76%, дітей – у 84%, інших учасників руху – у 78%, а електронним «помічникам» поставили 65%.