Причин розрядженої батареї може бути дуже багато. Не всі повинні означати необхідність його заміни, і вони можуть бути незалежними від нього. Незалежно від ситуації, якщо розрядки трапляються часто, ми обов’язково маємо втрутитися.
Для вироблення електроенергії в автомобілі потрібна робота двигуна. Цікаво, що ще на початку 60-х років. автомобілі потребували в середньому близько 300 Вт електроенергії.
Попит на сучасні моделі зріс у рази. Автомобілі мають дедалі більше електронних компонентів, які споживають більше енергії.
Наприклад, такі доповнення, як: сидіння з підігрівом, дзеркала та кермо, або величезні екрани мультимедійних систем. Електрика також потрібна, коли автомобіль стоїть, а двигун не працює, для підтримки пам’яті драйверів, радіо або живлення системи сигналізації. Автомобілі стають все більш електрифікованими і розряджають акумулятор.
Акумулятор – це чутливий елемент автомобіля, і більшість водіїв знають з досвіду, що найбільше проблем він може спричинити взимку.
Кількість енергії, яку ми можемо отримати від батареї, залежить від температури. Вважається, що зниження температури батареї від +25 до -20 градусів за Цельсієм знижує вдвічі її кількість енергії.
Однак проблеми з батареєю та її несподіваним виснаженням трапляються не лише взимку і не лише зі старими батареями. Це, за загальним визнанням, правило, що чим старша батарея, то швидше і легше вона розряджається.
Найпрозаїчніша причина розрядки акумулятора – залишити включені приймачі струму в автомобілі на стоянці. Зовнішні вогні або ті, що в салоні автомобіля включені протягом кількох годин, можуть ефективно розряджати акумулятор і запобігати запуску.
Однак це зустрічається все рідше і рідше, так як на нових автомобілях фари найчастіше вимикаються автоматично або про їхнє вимикання нагадує водієві звуковий сигнал.
Діагностика батареї
Якщо наша батарея стикається з частими, повними розрядами, ми повинні перевірити її працездатність. Для цього варто спочатку зарядити його, потім від’єднати кабелі та залишити в такому стані на цілий день. Правильно працююча батарея не повинна розряджатися сама по собі. Якщо це так, то це означає, що причини проблем слід шукати в іншому місці.
В епоху автомобілів з дедалі складнішою електрикою, центральною системою якої є акумулятор, ми не повинні самостійно розбирати або діагностувати акумулятор. Рекомендується шукати вирішення проблеми з хорошим автоелектриком, який діагностуватиме причини. А поки що давайте розглянемо найпоширеніші.
Незаводські пристрої
Перш ніж ми вирішимо придбати нову батарею, варто перевірити, чи не пов’язана причина наших проблем із електроустановкою та додатковими пристроями. Найпоширенішою причиною втрати струму є встановлені в автомобілі приймачі струму, такі як автосигналізація, радіо, підсилювач та інше обладнання, що додатково споживає електроенергію.
Причиною їхнього “апетиту” до батареї в даному випадку може бути не тільки неофіційна установка, а й якість самих приладів. Ми повинні знати, що великий витік струму завжди призводить до прискореного зношування батареї.
Причини батареї, що розряджається (у старих автомобілях) ми можемо шукати самостійно, підключаючи амперметр і перевіряючи, як змінюється споживання струму, послідовно знімаючи запобіжники і від’єднуючи окремі пристрої, поки амперметр не перестане показувати потік струму.
Струм, що споживається в цьому випадку, навіть коли авто має автосигналізацію, не повинен перевищувати кілька десятків мА. Якщо він більше, це означає, що будь-який з нефабричних приймачів струму не працює належним чином.
Проблеми з генератором
Якщо акумулятор показує ознаки зношування після короткого терміну служби, ми повинні перевірити роботу електричної системи автомобіля та генератора. Це відбувається в основному взимку, при їзді на короткі відстані.
Це часто відбувається в осінньо-зимовий період, коли температура падає, а разом з нею і ємність акумулятора, і коли ми використовуємо кілька приймачів струму, таких як повітродувка, обігрів заднього скла або склоочисники. Якщо генератор несправний, вся ситуація швидко закінчиться відсутністю електрики у встановленні нашого автомобіля.
Якщо на приладовій панелі загоряється червоний індикатор із символом акумулятора або якщо акумулятор у нашому автомобілі постійно не заряджений (що ми можемо сказати, спостерігаючи, як світло гасне при включенні додаткових приймачів струму або при запуску автомобіля), необхідно перевірити, чи генератор батареї забезпечує правильний струм заряджання. Рішенням у разі є проведення майстерні тесту зарядки акумулятора.
Бруд батареї
Брудна і волога батарея розряджається повзучими струмами, засніжені з’єднання викликають падіння напруги, а занадто велика або мала напруга заряджання призводить до постійного пошкодження батареї.
Буває, що за швидке зношування акумулятора відповідають засніжений масовий кабель двигуна або провід, що веде від акумулятора. Це призводить до того, що енергія батареї може знизитися на шляху на пошкоджених або забруднених з’єднаннях, а втрати енергії на забруднених електричних клемах додатково призводять до розряду батареї.
Майте на увазі, що часті, повні розрядки акумулятора скорочують термін його служби. Розряджену батарею необхідно зарядити якнайшвидше. Залишаючи батарею порожньою протягом тривалого часу, вона відбуватиметься сульфатація. Якщо ви заряджаєте акумулятор самостійно, не забудьте виконати весь процес згідно з правилами.