Лінійний підшипник

Час читання: 4 хв.
0

М’якість та плавність роботи системи зчеплення автомобіля забезпечує багато вузлів та деталей. Одна з них — вижимний підшипник.

Його роль — забезпечення вільного обертання дисків зчеплення під час їх роз’єднання. Зусилля від педалі передається на корпус підшипника, який діє на внутрішні пелюстки пружини діафрагма. Переміщення підшипника забезпечує дія вилки зчеплення, зв’язаної з педаллю тросом або гідравлікою.

Лінійний підшипник: особлиості

Цей вид підшипників використовується в механізмах, де потрібно не тільки забезпечити легке обертання вала, але і його фіксацію у визначеному положенні. Технічна суть підшипника полягає у точному позиціонуванні валів та втулок. Якісні лінійні підшипники забезпечують:

  • Реклама

    точність розташування обертових деталей;

  • швидке переміщення вала по осі;

  • витримування великих навантажень у поздовжньому та поперечному напрямках;

  • простий монтаж та демонтаж.

Однак конструкція не позбавлена й окремих недоліків. Серед головних — обмежений термін експлуатації та можливість появи люфтів.

Якщо на вузол, де використовується лінійний підшипник, діє велике зусилля, то швидкість зносу зростає. Однак недовговічність деталей компенсується нескладною процедурою заміни.

Лінійні підшипники випускаються у різних варіантах конструкції:

  • профільні рейкові;

  • телескопічні;

  • кулькові втулки;

  • полегшені направляючі.

Виготовляються як у готовому, зібраному на заводі вигляді, так і по частинах. Типи і розміри деталей різноманітні.

Відрізняються моделі:

  • допустимим навантаженням;

  • швидкістю обертання;

  • точністю визначення позиції за трьома координатами;

  • жорсткістю та точністю виконання.

Одними з найбільш затребуваних марок підшипників є:

  • JP Group;

  • Profit;

  • NK;

  • Febi;

  • Ossca;

  • Sachs;

  • Rymec.

Якщо для вашої машини потрібний підшипник іншої марки — його просто знайти в інтернеті, наприклад у відомому українському магазині renix.ua. Асортимент товарів сайту дозволяє знайти потрібну запчастину швидко та за доступною ціною.

Корпусний підшипник

Особливості конструкції — наявність міцного корпусу з чавуну, сталі, полімерних матеріалів у різній конфігурації.

Зовнішня частина вузла зсередини оброблена таким чином, що утворюється монтажне півсферичне гніздо, яке забезпечує самостійне центрування. Виробники підшипників виготовляють різноманітні варіанти конструкцій, які використовуються в автомобілях, спецтехніці та обладнанні авторемонтних станцій та підприємств.

В каталозі корпусних підшипників:

  • стаціонарні вузли;

  • фланцеві вузли;

  • підвісні;

  • касетні;

  • с розбірним корпусом;

  • полімерні;

  • нержавіючі;

  • термостійкі;

  • натяжні.

Підшипники в корпусі вирізняються тим, що їх легко монтувати та демонтувати, але з ремонтом можуть виникнути складнощі. У більшості випадків простіше та дешевше купити готовий виріб та замінити ним пошкоджений.

Серед корпусних моделей найбільшим попитом користуються вироби серій UC, UCP, UCFL, UCPA. Вони відрізняються окремими параметрами та сферою використання. У конструкцію корпусного підшипника входять:

  • корпус;

  • кульковий або роликовий підшипник;

  • ущільнення;

  • система змащування (залежно від моделі).

За типом виконання корпусні підшипники поділяють на фланцеві, цілісні та розбірні.

Серія UCP вирізняється рядним розміщенням деталей кочення та чавунним корпусом. У продаж поступають 16 типорозмірів у готовому вигляді, укомплектовані системою для подачі мастила.

UCPA укомплектована радіальними підшипниковими елементами, відрізняється звуженим розміром опор. Пристрій змащування запресований у нижню частину оболонки.

Корпусний підшипник UCT придатний для використання у конструкціях, де можливі незначні перекоси. Чавунний корпус зсередини прорізаний поздовжніми канавками для покращення доступу мастила. UCF — фланцеві блоки з можливістю самовідновлення. Змонтовані у нероз’ємних корпусах, закріплюються шпильками. Діапазон розмірів валів приводу — 12 – 140 мм.

Опорний підшипник

Особливий вид підшипника, який призначений, в основному, для сприйняття навантаження в напрямку, перпендикулярному до площини корпуса. В автомобілях використовуються, як опорний вузол амортизаційних стійок. Купити опорний підшипник можна в інтернет-магазині, наприклад RENIX.UA.

Найбільш відомі такі бренди:

  • Hutchinson;

  • Dello;

  • Profit;

  • JP Group;

  • Autlog;

  • Optimal;

  • Sasic.

Асортимент опорних підшипників дозволяє вибрати запчастину для автомобіля будь-якої марки та року випуску.

Конструктивно — це підшипник кочення з роликовими тілами, розташованими в один ряд.

Особливість — зовнішнє кільце великої товщини, здатне сприймати та поглинати удари від верхньої частини стійки при наїздах на перешкоду та поворотах. Завдяки упорному підшипнику стійка може вільно повертатися при будь-якому зусиллі навантаження, що припадає на колесо.

Маркування та розміри підшипників

Підшипники від різних виробників позначаються кодом з букв та цифр, кожна з яких має відповідне значення.

В кодах зашифровані:

  • тип вузла;

  • розміри;

  • варіант виконання;

  • конструктивні особливості;

  • вид матеріалу;

  • наявність додаткових деталей.

Номер підшипника може бути вказаний за стандартами ISO або ДСТУ. Якщо у маркуванні вказано ТУ виробника, такий вузол купувати ризиковано.

Стандартні позначки на підшипниках:

  • 0 – радіально-упорні, кулькові, дворядні;

  • 1 – кулькові, здатні до самовстановлення;

  • 2 – упорні, роликові, сферичні;

  • 3 – конічні, роликові;

  • 4 – кулькові, радіальні;

  • 5 – опорні, кулькові;

  • 6 – радіальні, однорядні;

  • 7 – опорно-радіальні, кулькові, однорядні;

  • 8 – циліндричні, опорні;

  • С – тороїдальні;

  • N – циліндричні;

  • QJ – кулькові, з 4 точками дотику;

  • T – конічні, по стандарту ISO 355.

Стандартні розміри підшипників зашифровані у подальших цифрах та літерах індексу. Уточнити характеристики потрібного вузла завжди можна у продавця, до якого звертаєтесь.

 

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!