Влітку автомобіль експлуатується набагато частіше, ніж восени. Часті поїздки на дачу або інші регіони, а також відвідування далеких родичів з початком вересня різко змінюються тривалими простоями. Транспортний засіб залишається біля будинку і може тижнями стояти без руху. Наскільки це шкідливо для його технічної частини.
Батарея
Через пару тижнів простою може розрядитись акумуляторна батарея. Якщо вона вже не нова і прослужила кілька років, то через зростання внутрішнього опору заряд починає знижуватися. Під час літніх поїздок часті навантаження на генератор і АКБ могли призвести до скорочення ресурсу батареї, і навіть невеликий простий на початку осіннього сезону може призвести до несподіваної втрати заряду, якщо вночі були заморозки.
Таким чином, перед тривалою стоянкою краще дати АКБ максимальний заряд. Зробити це можна, здійснивши багатогодинну подорож. Однак за перших ознак нестабільної роботи краще купити новий акумулятор.
Масло та іржа
При тривалому простої олії йде в картер, залишаючи внутрішні поверхні ДВЗ і КПП без захисту. Під час нічних похолодань на поверхні випадає роса, покриваючи металеві стінки вологою. На деяких деталях можуть виникнути легкі осередки іржі, які надалі можуть розвинутись у велику проблему.
Запуск без олії
Дефіцит олії після тижневого простою обертається ще й підвищеним зносом компонентів, що труться при холодному запуску. Олія знову прокачується по системі мастила, але для цього потрібен час, і перші секунди двигун працює на знос. Це небезпечно при температурах нижче 5 градусів, коли в’язкість літньої олії нижча.
Привід газорозподільного механізму
Під час тривалого простою починаються окислювальні процеси усередині двигуна внутрішнього згоряння. Якщо агрегат має наліт на внутрішніх поверхнях клапанів, то велика ймовірність того, що через тиждень простою вони почнуть закисати. Навантаження на привід газорозподільного механізму збільшуватиметься. Також з гідрокомпенсаторів клапанів і системи приводу ГРМ йде масло, що теж веде до підвищення опору і до ослаблення натягувача приводу. Тому запуск старого двигуна після тривалого простою пов’язаний із низкою ризиків.
Іржа на гальмівних дисках
Якщо після дощів залишити транспортний засіб з мокрими гальмівними вузлами на пару тижнів без руху, та ще й у калюжі, то високий ризик того, що іржа з’явиться на гальмівних дисках. Спочатку це буде легкий рудий наліт, а потім він чорніє і згодом формується у кірці, що є вироком для гальмівних дисків. Сподіватися, що наліт зникне в міру їзди та притирання, не варто. Твердості гальмівних колодок не вистачить, щоб забрати наліт. Якщо водій вчасно не зробить проточки і не позбавиться іржі, то корозія почне руйнувати гальмівні колодки. Крупнозернисті оксиди працюватимуть, як наждак, і поступово зрізатимуть фрикційний шар, який призведе до різкого скорочення терміну служби колодок. У цьому випадку диски потрібно замінити разом із колодками.
Кондиціонер
Надовго без роботи не можна залишати кондиціонер. З холодоагентом у магістралі циркулює спеціальна олія, яка змащує насос та патрубки. Мастило необхідне також і компресору, який стискає газ і перетворює холодоагент на рідину.