Можливі пошкодження днища автомобіля завжди викликають тривогу у автовласників .
При поїздці на дачу по ґрунтовій дорозі, де можуть бути вимиті камені з гострими краями, які після проїзду вантажних машин встають боком вгору. Наїхавши на такі перешкоди, водій чує різкий удар і скрегіт по металі, що викликає зовсім не найкращі відчуття. Якщо на автомобілі буде пробитий картер, або пошкоджений радіатор, він може залишитися без руху на довгий час, а водій та пасажири залишаться на узбіччі дороги. З якою частотою можуть статися подібні неприємності в дорозі, і наскільки поганим може бути захист нижньої частини автомобіля?
Отримання ушкоджень підвіскою. Удари, одержувані дном, можуть бути різні – по дотичній, по прямій або непрямі, напрямок яких веде до виступаючих частин машини. Кожен із перерахованих ударів небезпечний по-своєму.
Найчастіше, отримання прямого удару може бути наслідком шматка арматури, що стирчить, або виступаючих каменів. Машина цвіркає по них, а водій чує металевий скрегіт. Негативних наслідків вони практично не мають, тому що всі важливі агрегати на машині заховані у спеціальних порожнинах. Такі деталі, як картер мотора, кришка АКПП та система вихлопу, розташовуються на рівні днища, і при погляді під автомобіль виступаючих частин не видно, за винятком переднього краю, де можна побачити важелі на передній підвісці, тяги кермового механізму та вали колісних приводів, які досить непросто приховати.
Якщо удар у стабілізатор поперечної стійкості стався на швидкості, що не перевищує 30 км/год, то серйозних наслідків це не матиме. Важелі мають достатню міцність, хоча, якщо зіткнення відбудеться на шосе, на високій швидкості руху, наслідком може стати вихід шасі з ладу на тривалий термін, з погіршенням керованості машини до того моменту, поки не буде усунуто несправність.
Причиною такого удару може стати наїзд на гострий предмет, що стирчить, або великого розміру камінь. Якщо швидкість у цей момент перевищувала 40 км/год, то тяга кермового механізму може бути розрубана, наслідком чого стає нишпорення машини по дорозі, але таке зустрічається дуже рідко. Більшість випадків дотику відбувається при не швидкому русі по ґрунтовій дорозі або виконанні маневрів на паркінгу. Удари в балку задньої частини майже не завдають шкоди, тому що для її пошкодження потрібна надто велика енергія удару.
Отримання удару у днище. Чимало автовласників роблять установку захисту картера, щоб уберегти від удару знизу двигун і АКПП. Торкнутися картером сторонніх перешкод можна виключно при наскакуванні зверху, наприклад, на купинах великої висоти при русі бездоріжжям, а в міському режимі – при наїзді на бордюр тротуару або горбок, при пошуку вільного місця для стоянки. Захист може допомогти уникнути пошкодження картера, але такі удари трапляються нечасто завдяки підрамнику, що захищає його. Найчастіше машина просто б’ється про перешкоду днищем, що не так небезпечно.
Удар у систему вихлопу. Отримання такого удару набагато небезпечніше, тому що найчастіше він припадає на каталізатор, осередки якого зроблені з кераміки. Наслідком стає їхнє руйнування, потім оплавлення та блокування виходу вихлопних газів. Найчастіше подібні пошкодження можуть бути нанесені непрямими ударами, при зачепленні перешкоди вихлопною трубою під час руху назад. Цей вузол машини характеризується найбільшою вразливістю, тобто отримання удару в нього може призвести до збоїв у роботі силової установки, внаслідок чого електронний блок управління може видавати помилки.
Підсумок. При русі ґрунтовими або асфальтовими дорогами, є велика кількість місць, де автомобіль може отримати удар знизу від наїзду на перешкоду. Наслідки залежать від швидкості руху, типу перешкоди та місця, куди припав удар.