Китайська корпорація Weichai відмовилася постачати газові двигуни для КамАЗів, які російська компанія використовувала на газомоторних моделях самоскидів та тягачів. Про це повідомляє газета “Известия”.
Посилаючись на анонімні джерела, видання пише, що корпорацію про ризики співпраці з російськими підсанкціонними компаніями попередила влада.
Такого повороту від дружнього Китаю у російському автоконцерні явно не очікували. Відмова китайців від поставок зламала російському виробнику всі плани. Там уже була зібрана перша вантажівка покоління К3 з дизельним двигуном Weichai, її збиралися запустити в масове виробництво. А наступного року планувалося запустити ще одну роботу – на газовому двигуні.
Представники КамАЗу повідомили журналістам “Известий”, що наступного року розпочнуть випуск КамАЗ-54901, який працюватиме на зрідженому природному газі. Замість китайського двигуна він отримає рідний 6-циліндровий двигун модернізований під газ. Також концерн покладається на застарілий газовий двигун 820 (V8).
Російський експерт Сергій Бургазлієв у коментарі виданню висловив занепокоєння ситуацією, що склалася, і реалізацією багатомільярдної державної газомоторної програми. На його думку, без газового двигуна нового покоління, Камський завод програє конкурентам.
“Погано, що КамАЗ не спромогся зробити хоча б два сімейства газових двигунів”, – сказав експерт.
Після початку повномасштабної війни проти України російський автомобільний концерн потрапив до списків санкцій усіх розвинених країн світу. А окремі країни запровадили також обмеження щодо «Ростеху», якому належить майже половина акцій КамАЗу, та персональні санкції щодо гендиректора корпорації Сергія Когогіна.