Ціни на пальне залишаться високими і наступного року через перебої з постачанням російської нафти. Нафтопереробні заводи намагаються задовольнити попит, що відновлюється після пандемії. Про це повідомляє консалтингова компанія Wood Mackenzie, повідомляє Reuters .
Тиск має знизитися у другій половині 2023 року, коли очікується запуск кількох нових великих нафтопереробних заводів, у тому числі на Близькому Сході, йдеться у звіті WoodMac.
За словами аналітика Wood Mackenzie Алана Гелдера, зараз рекордні ціни на бензин і дизельне паливо в США, Європі та інших країнах знизили світовий попит на нафту приблизно на 1 мільйон барелів на добу, що становить приблизно 1% світового попиту.
“Система виглядає дуже напруженою, поки не з’явиться невеликий запас нових (переробних) потужностей”, – сказав Гелдер агентству Reuters.
За даними WoodMac, прибуток, який нафтопереробні заводи отримують від перегонки сирої нафти в паливо, таке як бензин та дизельне паливо, знаходиться на рекордно високому рівні близько 30 доларів за барель.
Західні санкції щодо російської нафти після її вторгнення в Україну в лютому призвели до зниження видобутку російської нафти та обсягів нафтопереробки та серйозно порушили потоки нафти у всьому світі, що призвело до зростання цін на нафту.
WoodMac очікує, що наступного року ціни на нафту в середньому становитимуть близько 100 доларів за барель порівняно зі 110 доларами цього року. Ціни на нафту марки Brent зараз перебувають на рівні близько 120 доларів за барель.