Днями відсвяткував 80-річчя творець першого українського легковика із переднім приводом ЗАЗ-1102 “Таврія” Степан Кравчун.
Степан Кравчун 1983 року очолював Запорізький автомобільний завод “Комунар”. Під його керівництвом відбувався випуск автомобілів ЗАЗ-1102 “Таврія”. Це був перший український автомобіль європейського зразка. На розробку автомобіля крім радянських рублів виділили $63 млн, що дало змогу закупити багато імпортних комплектуючих.
“Таврію” проектували як ціле сімейство автомобілів. Воно включало повнопривідні модифікації, пікап, фургон, вантажівка і інші версії.
Проте спочатку передньопривідний ЗАЗ випускали лише як 2-дверний хетчбек. Згодом і ЗАЗ, й інші підприємства випускали різні версії “Таврії”.
Gazeta.ua пропонує найцікавіші версії автомобіля ЗАЗ “Таврія”.
Прототип ЗАЗ 1102
Робота над автомобілем почалася ще у 1970 році. Прототип, який найбільше схожий на серійну версію, показали у 1979 році. Тоді у Запоріжжі взяли за основу автомобіль Ford Fiesta. На його технічні показники орієнтувалися конструктори. В серію автомобіль пішов лише у 1988 році – після ВАЗ 2108 та Москвич 2141.
ЗАЗ 1306
Чотирьомісний пікап розробив Науково-технічний центр “ЗАЗ Автотехніка”. Цей автомобіль не запустили у серію, але щонайменше один екземпляр цієї версії експлуатують на українських дорогах.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як Fiat перетворили у ВАЗ – 6 фактів про перші “Жигулі”
НАМІ 0290
Центральний науково-дослідний автомобільний і автомоторний інститут “НАМІ” розробив на базі ЗАЗ 1102 версію для ралі-рейдів. Цей автомобіль створювали для відомого ралі “Париж-Дакар”. У НАМІ було дуже мало спільного із ЗАЗ 1102: половинки дверних прорізів, половинки дверей, рамка лобового скла і саме скло. Двигун використали від ВАЗ 2106. 1,5-літровий силовий агрегат додатково форсували.
ЗАЗ 1109
До 1994 року “Таврія-Електро”, отримала офіційну класифікацію як ЗАЗ-1109, пройшла стендові лабораторно-дорожні тести. На початку 1995 р. цей зразок отримав Державні номерні знаки в ДАІ. “Таврія-Електро” відповідала європейським нормам надійності, безпеки, дальності пробігу, швидкості. Автозавод, отримав від Німеччини та Швейцарії замовлення на кузови “Таврії”, щоб доопрацьовати їх з перспективою подальшого оснащення машини вітчизняним електроустаткуванням
“ЕРФ-Мобиле”
В Естонії створили спортпрототип із средньомоторним компонуванням. За основу взяли кузов ЗАЗ-1102 “Таврія”. Як силового агрегату, розташованого за передніми сидіннями, використовували двигун ВАЗ-2106. Спорткар побудували в 1986 році в майстерні спорттехклубу студії “Естрекламфільм”.Група конструкторів орієнтувалася на тодішні ралійні боліди знаменитої “групи Б”.
“Таврія” у кузові купе
4-дверний Хетчбек
Автомобіль був експерементальною версії. Автомобіль був 4-дверним хечтчбеком. В якого по водійській стороні були лише одні двері – для хбереження міцності кузова. Такий кузов використвують нині у Hyundai Veloster.
ЗАЗ 1102 “Тюнінг”
Цю версію пропонували дилери. У цій версії змінили передній і задній бампери та додали верхній спойлер. Була й суттєвіша переробка – капот автомобіля “Славута”, який відкривався проти руху (алігаторна системою відкривання). Це покращило рівень безпеки автомобіля. Цю “Таврію” оснащували інжекторним двигуном на 1,3 л. Гальма запозичили у ВАЗ 2108.