У Верховній Раді України було тривале затишшя у питанні з легалізацією автомобілів на іноземній реєстрації. Тепер з’явилася нова пропозиція, яка пропонує поділити транспортні засоби, офіційно не зареєстровані в Україні, на «соціальні» та «елітні».
Законопроект №7040 пропонує деяким категоріям громадян з інвалідністю дозволити розмитнення «соціальних» легкових автомобілів без внесення акцизу та ПДВ.
Пожежні автомобілі, які придбали юридичні особи або кошти з місцевого бюджету, пропонують розмитнювати за «нульовим» тарифом та реєструвати незалежно від екологічного стандарту.
Автобуси пропонують розмитнювати за схемою, що діє, без урахування коефіцієнта х50 для акцизного внеску.
Для вантажівок запропонували схожу схему: скасувати коефіцієнти на акциз х40 та х50. До 1 січня 2025 року вантажівки пропонують реєструвати з будь-яким екологічним стандартом.
Легкові автомобілі пропонують поділити на три групи:
- «Соціальні» – з бензиновим двигуном об’ємом до 3 літрів або дизельним двигуном об’ємом до 2,5 літра вартістю не більше 65 мінімальних заробітних плат (близько 15 тис. доларів). Для таких автомобілів пропонують встановити фіксований коефіцієнт віку – 1, а мито та ПДВ не змінювати;
- «Елітні авто» – вартістю понад 375 мінімальних зарплат (близько 85 тис. доларів). Акциз для таких авто пропонують встановити у розмірі 50% від середньоринкової вартості, а мито та ПДВ не змінювати;
- Інші – автомобілі, які не потрапили під визначення перших двох груп. Для цієї категорії діятимуть умови, що діють зараз.