Почнемо з того, що для їзди снігом, льодом або брудом найкраще підійде автомобіль, взутий у відповідні шини. Іншими словами, жоден з автомобілів з наведеного нижче списку не впорається зі снігом, обладнаний літніми або всесезонними покришками. Тим не менш, у цьому списку будуть представлені моделі, що мають повний привід та відмінні можливості руху по снігу, «снігової каші» та льоду.
Зрозуміло, для успішного подолання кучугур необхідно високий кліренс, оптимальна система повного приводу і, по можливості, система управління електронікою автомобіля, яка буде підбирати налаштування під тип покриття під колесами. Зазначимо, що у списку буде присутня пара моделей, які офіційно не представлені на російському ринку, але не сказати про них ми не змогли.
Отже, почнемо з ліфтованого універсала – наша редакція дуже любить універсали взагалі та моделі зі збільшеним кліренсом зокрема. Audi A4 Allroad – це один з небагатьох автомобілів, представлених на російському ринку з подібними характеристиками. У плюси цього універсала можна записати легендарну систему повного приводу Quattro, яка дозволяє водієві контролювати автомобіль, за умови, що він вміє цим користуватися.
Далі йде Ford Bronco Sport, який не можна офіційно придбати на російському ринку, але ми дуже сподіваємося на те, що модель все ж таки добереться до нас. Цей автомобіль – повноцінний позашляховик з “розумною” системою повного приводу, здатною розподіляти момент, що крутить, між колесами в залежності від потреб. Є навіть окремий режим руху під назвою Slippery, що забезпечує відмінне зчеплення шин зі слизькою поверхнею.
Слідом йде ще одна легендарна модель – Jeep Grand Cherokee, яка пропонує систему повного приводу Quadra-Drive II з диференціалом, що самоблокується, на задній осі. Крім того, деякі комплектації припускають наявність пневмопідвіски, що позитивно впливає не тільки на керованість автомобіля на звичайних дорогах, але і на його позашляхові здібності. Також не варто забувати і про особливу серію Trailhawk, яка спеціально підготовлена під бездоріжжя.
Говорячи про бездоріжжя не можна не згадати Land Rover Defender. Нове покоління позашляховика втратило раму, зате здібності автомобіля поза дорогами досі вражають. Модель має кілька режимів руху, які допомагають водієві справлятися зі снігом, брудом та піском, а також пневмопідвіску вже у базовому оснащенні. Тут же слід згадати і Range Rover – автомобіль, що відрізняється розкішним салоном, багатим оснащенням та відмінними позашляховими властивостями.
Ще один автомобіль, який в Україну навряд чи приїде – це електричний пікап Rivian R1T та позашляховик R1S. Особливістю моделей стали чотири електродвигуни – по одному на кожне колесо, які здатні розподіляти момент на потрібне колесо. Крім того, пневмопідвіска автомобілів здатна підняти їх на висоту до 38 см. Правда, варто відзначити, що особливого режиму руху по снігу моделі не передбачають.
Зрештою, заради фанатів японських автомобілів згадаємо позашляховик Subaru Forester. Постійний повний привід, відносно потужний мотор та японська надійність – що може бути кращим? До того ж, саме автомобілі від Subaru відомі своїми здібностями до динамічної їзди звичайними дорогами та високою прохідністю поза ними.