Виробники автомобілів змагаються один з одним у силі. Вони не тільки пропонують все більше і більше функцій, покликаних підвищити комфортність керування автомобілем. Незабаром нам навіть не доведеться тримати кермо і запускати GPS, тому що наша машина, прочитавши маршрут на наші думки, сама доїде до місця призначення. Одним з найчастіше використовуваних прийомів, що спонукають нас купувати цю модель, є надмірне збільшення часу або відстані між замінами олії. Як насправді?
Відпрацьоване масло
У сервісних книжках багатьох сучасних автомобілів ми можемо знайти рекомендацію міняти олію до 30 000 пройдених кілометрів. Про це говорить і бортовий комп’ютер, якому ми зазвичай сліпо довіряємо. Тим часом, хороший автомеханік порекомендує заміну хоча б кожні 15 000 кілометрів – і ми повинні довіряти йому, а не комп’ютеру, який був просто запрограмований і не має надійних знань чи інтуїції, що випливають із досвіду. Це безумовно дешевше рішення, яке захищає двигун нашого автомобіля від несправностей.
Якщо не дотримуватись цього правила, через десятки тисяч кілометрів можна почути, що з двигуном щось не так. Однією з найчастіших несправностей є розтяг ланцюга ГРМ. Варто відзначити, що швидкість згоряння масла в автомобілі дуже залежить від стилю водіння. Олія найбільше ушкоджується, коли ми глибоко натискаємо на педаль газу та використовуємо повну потужність нашого двигуна. Сажа накопичується в маслі і з часом утворює відкладення – двигун перегрівається набагато швидше.
Стара машина, густіше масло
У якийсь момент експлуатації нашого автомобіля хороший механік порекомендує замінити олію на густішу. Олії відзначені специфічними знаками, які варто прочитати. Виробники автомобілів часто рекомендують типи масел з маркуванням 0W-30 та 5W-30. Вони утворюють відносно тонку масляну плівку за робочої температури. Подумайте про зміну такого масла, наприклад, на 5W-40, більш в’язке масло.
Це можна перевірити в документах на машину, а якщо ми не маємо такої можливості, варто звернутися до досвідченого механіка. “W” вказує на зимову в’язкість масла, а число після тире вказує на літню в’язкість. Чим вище клас, тим краще масляна захисна плівка. Масло характеризують як «густіше», що краще захищає двигун нашого автомобіля.