Щороку автовиробники покращують системи активної та пасивної безпеки, а рейтингові комісії, на кшталт того ж IIHS або Euro NCAP, регулярно посилюють правила краш-тестів. Ми вирішили поставити питання, чи є певна залежність частоти летальних наслідків в результаті ДТП від розміру автомобіля.
Експерти IIHS провели ряд досліджень і з’ясували, чи є повнопривідний позашляховик більш безпечним при зіткненні у порівнянні зі звичайним седаном або хетчбеком. Проте варто зазначити, що статистика не дає повного уявлення про те, як насправді рухалися учасники ДТП, вік людей, досвід водіння та підлога, а також якість дорожнього покриття.
Всі класи автомобілів можна умовно поділити на три зразкові категорії: компактні, середні та повнорозмірні. У ході дослідження з’ясувалося, що в сегменті седанів та хетчбеків на кожні десять мільярдів миль пробігу припадає 36 аварій із летальним кінцем. У компактному класі показник збільшується до 78 смертей на 10 мільярдів миль пробігу. Аналогічна тенденція простежується й у сегменті позашляховиків. У компактних SUV ймовірність загинути приблизно в чотири рази вище, ніж у повнорозмірних.
Якщо ж взяти за основу американський ринок, то з 20 моделей, на які припадає 9 або менше смертей, щороку з сегмента компактних моделей входять лише Range Rover Evoque , Volkswagen Golf , Nissan Leaf і Mitsubishi Outlander . Інші автомобілі з низьким рівнем смертності мають більший розмір. Примітно, що у списку 20 моделей із найвищим рівнем смертності 15 моделей класифікуються як компактні. Якщо ж усереднити статистичні дані, то з’ясовується, що середній показник смертності для легкових авто становить 36 смертей на 10 мільярдів миль пробігу, а серед позашляховиків і пікапів показник становить 19 і 18 відповідно.
Найбезпечнішими виявилися мінівени, адже в них гине 15 людей на 10 мільярдів миль. Експерти припускають, що такий результат пов’язаний не тільки з розмірами та масою таких машин, а й з тим, що їх переважно вибирають для перевезення своїх сімей.