Toyota представила свій перший електричний кросовер bZ4X, який має стати батарейною альтернативою RAV4. У автомобільні сонячні панелі на даху, футуристична зовнішність та інтер’єр з низкою цікавих рішень, реалізованих компанією вперше.
Буде доступна передньопривідна версія з одним електродвигуном потужністю 204 к.с. та повнопривідна з двома потужністю 217 к.с. У першому випадку обіцяють розгін до 100 км/год за 8.4 секунди та запас ходу до 500 кілометрів, а у другому – розгін за 7.7 секунди та 470 кілометрів на одній зарядці.
Акумуляторні батареї однакові – 71.4 кіловат-години. Компанія розраховує, що вони втратить 10% ємності за 10 років. На цей час пробіг становитиме близько 240 тисяч кілометрів.
Підвіска повністю незалежна. Кросовер на 85 мм нижче RAV4, а по колісній базі перевищує його на 160 мм. Сонячна панель на даху пропонується як додаткова опція. За підрахунками компанії вона дасть до 1800 безкоштовних кілометрів пробігу на рік.
Для аеродинаміки інженери зробили отвори в кутах переднього бампера і розділений надвоє спойлер, а задній дифузор і нижню решітку радіатора забезпечили заслінкою, яка регулює напрямок потоку повітря, що охолоджує, до батареї і знижує опір вітру.
Панель приладів розташована вище рівня верхньої кромки керма, щоб простіше переводити погляд з дороги на дисплей. Про мультимедіа-систему розповіло мало. Пообіцяли доступ до хмарних сервісів, цифровий ключ та голосове керування.
Ще будуть комплектації в стилі останніх Tesla зі штурвалом. Причому його підключать до колес не механічно, а електронно. Завдяки цьому водій не відчує вібрацій від нерівностей на дорозі. Також Toyota зменшила кут максимального повороту від упору до 150 градусів — штурвал не доведеться перехоплювати на розворотах.
Прийоми замовлень на bZ4X у Європі стартують другого грудня цього року, а продажі планується розпочати у середині 2022-го. Вартість і більше деталей Toyota оголосить пізніше.