Туман вважається найбільш небезпечним природним явищем для будь-якого автомобіліста, тому що обмежує зону видимості майже до пари метрів. До того ж через таку оболонку розташування між об’єктами часто бачиться набагато далі, ніж є насправді, а швидкість – менша. Отже, щоб уникнути будь-яких аварійних ситуацій на дорозі важливо їхати в такий момент з низькою швидкістю – не більше ніж 10 км / год.
Влітку найбільше активний туман перед світанком. А ось після завершення спекотного дня всю ніч висіти над дорогою. Взимку ж через плюсову температуру часто тримається багато днів, всього лише на пару годин розсіюючись протягом дня. До того ж може початися абсолютно раптово, змусивши водія зненацька. І точно також зникнути.
Звичайно, природа не винна, а людина зобов’язана вміти справлятися з подібною ситуацією. Отже, корисні поради:
1. У разі обмеженої видимості не можна побачити, що саме відбувається перед автомобілем. До того ж не завжди водій нормально реагує на ситуацію, що склалася і правильно розраховує реальне відстань між своєю машиною і іншим об’єктом. Тому важливо постійно пам’ятати загальну рекомендацію, яка виражається в секундах, приблизно 3-4 секунди.
2. Як відомо, в умовах поганої видимості не дуже добре видно все, що відбувається навколо, значить можна скористатися допомогою слуху. Так, наприклад, перебуваючи на перехресті, варто уважно прислухатися до всього, що відбувається навколо через трохи відкрите вікно.
3. Доцільне застосування освітлення, безсумнівно, само собою зрозуміло, на жаль, вірно зовсім протилежне. Так як денного світла без погану погоду цілком собі достатньо. Крім того, сама машина іноді може не розпізнавати момент, коли основні фари підходять для запуску, а тому ніколи не слід покладатися на датчики світла і під час туману необхідно обов’язково включати ближнє світло. А в разі дуже сильною видимості ще й протитуманні фари.
4. Туманні умови часто приходять з вологою і холодною погодою. В результаті чого накопичився лід або волога на поверхні скла стають причиною поганої видимості або викликають відблиски від зустрічних транспортних засобів. У такому випадку потрібно завжди застосовувати двірники разом зі спреєм для розморожування.
5. Забороняється орієнтуватися на задні фари попереду автомобіля, що йде, оскільки можна потрапити в пастку. І все через обманливе сприйняття реальності, яке обмежує вірну реакцію на те, що відбувається на дорозі насправді. Такі фари допомагають лише зорієнтуватися на місцевості і не більше.
6. Обов’язково в процесі водіння слід намагатися мінімізувати будь-які відволікаючі фактори, які бажано залишати на потім. Так бесіда по телефону або пошук навігації створюють численні складності. Тому найкраще приділяти увагу дорозі, щоб випадково не виникла якась аварійна ситуація.