Гібридний кросовер Lynk & Co 01 і електричний Nio ES8 отримали високі бали в краш-тестах за системою Euro NCAP.
Європейський ринок по праву можна назвати одним з найскладніших в світі. Для того, щоб отримати тут дозвіл на продаж своєї автомобільної продукції, кожен виробник повинен підготувати безліч документів і обов’язково пройти випробування Euro NCAP. Кросовери Nio ES8 і Lynk & Co 01 взяли участь як раз в таких краш-тестах від європейського комітету. Їх результати серйозно вразили навіть західних фахівців, адже «паркетники» отримали по 5 зірок, пише «Укравтопром».
Дітище Geely за фронтальні зіткнення отримало 15 очок з 16 можливих, за бічні – 16 з 16. В результаті безпеку дорослих в машині оцінена в майже неймовірні 96%, дітей в спеціальному кріслі – в 87%. Захист пішоходів виявилася найслабкішим місцем – 71%. А системи безпеки спрацювали на 81%.
Відео: краш-тест кроссовера Lynk & Co 01 по методиці Euro NCA
Кросовер Nio трохи гірше впорався з тестами, набравши 13,3 бала за фронтальні удари і 12,5 – за бічні. Захист дорослих і дитини оцінюється в 82% і 84% відповідно, захист пішоходів – в 72%. А робота систем безпеки виявилася і зовсім на висоті – 92%.
Як би там не було, обидві моделі з Піднебесної змогли виступити на одному рівні з Audi Q4 e-tron, Subaru Outback і Toyota Mirai. Тобто, змогли обійти маститі іноземні моделі, особливо з точки зору інтелектуальних систем безпеки.
«Хвиля нових енергетичних транспортних засобів китайського виробництва накочує на Європу повним ходом. На жаль, багато хто з них все ще не настільки прозорі для європейських споживачів, коли справа стосується безпеки. Lynk & Co і Nio, однак, показують, що «Зроблено в Китаї» більше не є принизливим терміном, коли мова йде про безпеку автомобілів. Тут у нас є дві нові машини, розроблені китайцями, які відмінно показали себе в наших тестах », – прокоментував результати генеральний секретар Euro NCAP Міхіл ван Ратінген.
На інфографіці: підсумкові результати останніх краш-тестів за методикою Euro NCAP
Китайці давно поклали око на Європу. І це в цілому зрозуміле рішення – смачний ринок, який об’єднує в собі всі країни Євросоюзу з великою кількістю платоспроможного населення. Стежачи за успіхами Xpeng, BYD і MG в Норвегії, стартап Nio вирішив теж спробувати щастя в Скандинавії. 11 червня цього року в компанії оголосили про отримання сертифіката схвалення типу транспортного засобу (EWVTA) на кросовер ES8, що є найважливішим пунктом для подальшої реалізації автомобілів бренду в Європі. Після цього модель можна продавати у всіх країнах Євросоюзу.
Lynk & Co прийшов до Європи ще раніше – в кінці 2020 року, коли був відкритий перший магазин в Нідерландах. Цікаво, що автомобілі бренду можна брати за передплатою – тепер не тільки в Амстердамі, а й Берліні, Гамбурзі, Гетеборзі і Антверпені.
Відео: краш-тест кроссовера Nio ES8 за методикою Euro NCAP
Відзначимо, що Nio і Lynk & Co далеко не перші «китайці», які отримали 5 зірок рейтингу безпеки на випробуваннях Euro NCAP. Ще в 2012 році китайсько-ізраїльський седан Qoros 3 отримав почесне звання самого безпечного автомобіля Піднебесної. Що, втім, не врятувало його від ринкового провалу.
Були й зворотні ситуації. У 2009 році партнер німецького BMW – компанія Brilliance – хотіла вивести на німецький ринок седан BS4, більш відомий в Росії як M2. Незважаючи на свою зовнішню схожість з моделями баварського виробника, про подібну безпеки зовсім не йшлося. Автомобіль отримав 0 зірок, що поставило хрест на планах марки щодо виходу в Європі.