Японська компанія Jatco розкрила подробиці нового варіатора – Jatco CVT-X (JF022E). З червня 2021 року його почали встановлювати на Nissan Qashqai третього покоління (J12). Трансмісія розрахована на середні і великі автомобілі з передньопривідною компонуванням. Одним з ключових переваг новинки є високий ККД – понад 90%.
Компанія Jatco, 75% акцій якої належить Nissan, є найбільшим постачальником воротарів: перша модель F06A з’явилася в 1997 році. З тих пір компанія випустила понад 50 мільйонів трансмісій такого типу.
X в назві CVT-X означає «абсолютний», «нескінченні можливості» і «виклик невідомому».
Інженери Jatco особливу увагу приділили механічним втратам всередині масляного насоса, підшипників та інших елементів. Тертя в цих деталях було знижено на 30% в порівнянні зі старим варіатором CVT8. Модернізували і ланцюг: крок між штифтами зменшений на 10%. Через це змінилося передавальне співвідношення, завдяки чому знизилися обороти ДВЗ при русі на високій швидкості. Розширена зона блокування гідротрансформатора. Всі ці заходи дозволили знизити витрату палива в порівнянні з аналогічним автомобілем, оснащеним CVT8, на 8%.
Більш швидке блокування трансформатора також допомогла поліпшити динаміку машини. Цій меті служить і зменшений час перемикання. Нарешті, оптимізована конструкція Jatco CVT-X дозволила знизити рівень вібрацій і шумів.
Нагадаємо, Qashqai третього покоління (J12) представили в лютому. Він побудований на платформі CMF-C. Гамма двигунів включає два варіанти бензинового 1,3-літрового турбомотора DiG-T з надбудовою «м’який гібрид», а також установку e-Power – це послідовний гібрид, в якому ДВС не пов’язаний з колесами, а використовується для генератора, заряджати батареї, що живить , в свою чергу, електромотор.