Авторитетне консалтингове агентство JDPower and Association вже протягом декількох десятків років займається незалежним вивченням ринку нових і вживаних автомобілів, щорічно публікуючи на осуд світової громадськості результати своїх досліджень. Нещодавно був представлений черговий (32-й за рахунком) «чарт» надійності трирічних «залізних коней» Vehicle Dependability Study (VDS), які офіційно пропонуються в країнах Північної Америки.
Варто відзначити, що, як правило, провідні світові автовиробники офіційно сприяють дослідженню JDPower, проте американська компанія Tesla, яка вперше потрапила до рейтингу, виявилася не в їх числі (причина очевидна за результатами). Проте, експерти аналітичного агентства все ж опитали 756 власників електромобілів даної марки, які проживають в різних штатах США.
В ході складання рейтингу фахівці JDPower провели опитування більш ніж 33 тисяч первинних власників автомобілів (зійшли з конвеєра в 2018 році).
Оцінці піддалося близько 150 різних моделей, включаючи легковики, позашляховики і пікапи. Автолюбителям було запропоновано відповісти на ряд питань про проблеми, з якими вони зіткнулися за останні 12 місяців експлуатації, при цьому в залік йшли абсолютно всі несправності – починаючи від глюків мультимедійного комплексу і закінчуючи серйозними поломками, що впливають на безпеку дорожнього руху.
Ну а далі все вкрай просто – американські експерти визначили підсумкову кількість дефектів на кожну сотню автівок конкретної марки (PP100 – Problems Experienced 100 Vehicles), і чим більше було цих самих дефектів, тим з більш серйозними труднощами стикалися власники автомобілів.
Примітно, але в свіжому рейтингу середній показник поломок серед всіх учасників дослідження автовиробників склав всього 121 на 100, а це – найнижчий результат за всю історію JDPower, та ще й відразу 10-процентне покращення в порівнянні з торішніми цифрами. Варто відзначити, що як і раніше найчастіше власники «залізних коней» скаржилися на роботу інформаційно-розважальних систем і численних технологій допомоги водієві, а ось механічні поломки фіксувалися рідше.
Лідери та аутсайдери серед якісних автомобільних брендів
За результатами дослідження перший рядок по частині надійності застовпив за собою Lexus з результатом всього 81 поломка на 100 автомобілів (що на 19 пунктів менше, ніж роком раніше) – японський преміум-бренд за останні 10 років в дев’ятий раз зійшов на «п’єдестал пошани». Друга сходинка дісталася ще одній люксовій марці – Porsche – з показником 86PP100 (в минулий раз було 104PP100 і четверта позиція), в той час як «бронзу» завоювала корейська компанія Kia – 97PP100 (а це різкий стрибок з торішнього чотирнадцятого місця).
Явним аутсайдером рейтингу трирічних автомобілів стала британська компанія Land Rover, єдина з усіх набрала більше двохсот дефектів на «сотню» машин, – 244PP100 (на 24 одиниць гірше, ніж роком раніше). Трохи краще проявили себе Alfa Romeo і Jaguar: перша марка відзначилася 196 несправностями на 100 «залізних коней», а друга – 186 поломками.
Примітно, що вперше у рейтингу JDPower взяли участь власники електромобілів Tesla, але цей автовиробник виявився поза заліком через особливості підрахунку. І треба сказати, з надійністю у «екологічно чистих» автомобілів біда: вони зібрали 176 скарг на «сотню», тому при офіційному залученні в дослідження «Тесла» б зайняла лише четверту сходинку з кінця.
Варто зазначити, що в окремих сегментах відразу кілька брендів набрали по три «золоті» нагороди – Kia, Toyota і Chevrolet, в той час як машини Lexus були першими в двох класах.
Крім марок в цілому, експерти JDPower також виділили кращі автомобілі-трилітки в кожному сегменті, що продемонстрували найменшу кількість поломок (тобто – найвищу надійність):
- Компактний автомобіль – Volkswagen Beetle;
- Субкомпактний автомобіль преміум-класу – BMW 2-Series;
- Компактний автомобіль преміум-класу – Lexus ES;
- Середньорозмірний автомобіль – KIA Optima;
- Середньорозмірний спорткар – Chevrolet Camaro;
- Середньорозмірний автомобіль преміум-класу – Genesis G80;
- Повнорозмірний автомобіль – Toyota Avalon;
- Субкомпактний кросовер – KIA Sportage;
- Субкомпактний кросовер преміум-класу – Mercedes-Benz GLA;
- Компактний кросовер – Chevrolet Envision;
- Компактний кросовер преміум-класу – Porsche Macan;
- Середньорозмірний кросовер – KIA Sorento;
- Середньорозмірний кросовер преміум-класу – Lexus GX;
- Повнорозмірний кросовер – Chevrolet Tahoe;
- Мінівен – Toyota Sienna;
- Середньорозмірний пікап – Nissan Frontier;
- Легкий комерційний пікап – Toyota Tundra;
- Важкий комерційний пікап – Chevrolet Silverado HD.