Ми неодноразово писала про підготовку автомобіля до експлуатації в зимовий період. Сьогодні ми підготувати кілька порад українським автомобілістам по підготовці автівки до літнього періоду. Простий чек-лист для автомобіліста.
1. Мийка
Приділіть півгодини ретельній мийці, перш ніж поїхати в автосервіс. Можна приїхати на класичну мийку, а можна – самообслуговування.
Промийте диски, елементи підвіски, і особливо радіатори. За зиму в «стільниках» накопичується бруд, який не дозволяє машині отримувати стільки повітря, скільки потрібно. Забиті радіатори можуть привести до перегріву.
Влітку можна помити і двигун – мити його краще діелектриком, а після ретельного сушіння потрібно перевірити плавність роботи. Мийка допоможе визначити, чи є в двигуні масляні патьоки або витік інших рідин.
2. Охолодження
Літо – час високих температур. Система охолодження працює практично на зношення і може зламатися в найбільш невідповідний момент. Антифриз краще поміняти, а саму систему промити.
Також варто перевірити патрубки, з’єднання, термостат і водяний насос – якщо на цих деталях є невеликі патьоки, то їх краще відремонтувати або поміняти.
3. Фільтри
Завжди цінна порада: провести планове обслуговування і поміняти масло в двигуні. Разом з ним, можливо, доведеться поміняти паливний, повітряний і салонний фільтри.
Усередині салону майстри рекомендують провести комплексну чистку – продути дефлектори і тунелі кліматичної системи. Весь пил вийде назовні, і ймовірно, після цього буде потрібно чистка салону, але дихати всередині стане набагато приємніше.
4. Хімчистка салону і турбота про здоров’я
Якщо салон «втомився», варто провести хімчистку. Робити детейлінг немає сенсу, а от прибрати бруд і пил, які з’явилися в салоні за зиму – must have для всіх любителів чистоти.
Не зайвим буде обробити машину сухим туманом – цей засіб прибере навіть сильні запахи. Додатково можна обробити радіатори і випарник кондиціонера антибактеріальним складом – ця процедура може врятувати від бактеріальної інфекції та алергії.
5. Діагностика рульового, підвіски і гальм
Цю процедуру краще не відкладати – неправильний схід-розвал може стерти нову гуму, а пошкоджена за зиму рульова рейка може привести до поломки всього механізму.
Гальма – окрема тема для дослідження. Якщо ви не пам’ятаєте, коли останній раз міняли колодки і точно не робили цього взимку, то на літо їх обов’язково потрібно замінити.
Заодно зверніть увагу на колісні диски – якщо там є чорної сажі наліт, значить з колодками щось не так, і або прийшла пора їх поміняти, або несправний гальмівний супорт.
6. Займіться колесами
Перше, що потрібно зробити – збалансувати диски після зими. На хорошому шиномонтажі їх повинні очистити від балансирних вантажів і перевірити геометрію. Якщо вона порушена, то диски краще прокатати.
Ще одна корисна порада – накачати шини азотом. Він стабільніше звичайного повітря, і якщо гума не має пошкоджень, їздити на азоті влітку – одне задоволення. Особливо на швидких машинах.
Не зайвим буде вивчити залишок ресурсу гуми. Щоб зрозуміти ступінь зношення, потрібно подивитися на гумову смужку посередині шини – якщо цифри (або сама смужка) практично стерлися, їздити на таких колесах небезпечно.
7. Світло
Заміна лампочок влітку – обов’язкова умова, якщо ви живете за містом. У ксенонових ламп потрібно перевірити блоки розпалювання, а на доданих фарах не зайвим буде перевірити денні ходові вогні.
8. Кузов
Літо – сезон ремонту доріг. Щебінь і гравій від інших машин можуть пошкодити ЛКП. Щоб цього не сталося, зони ризику можна заклеїти плівкою.
Підійде найдешевша – бюджет на обклеювання складе приблизно 5 тисяч гривень, але це все одно дешевше і краще, ніж перефарбовувати кузовні деталі. Так само можна вчинити і з лобовим склом – бронеплівка захистить скло від сколів і тріщин як мінімум до кінця сезону.
9. Паливо
Щоб насолоджуватися машиною влітку, варто звернути увагу на форсунки і паливну систему в цілому. Промивання паливної системи коштує близько недорого і дозволяє очистити систему від бруду. Після цієї процедури паливо надходить рівномірно, двигун працює стабільніше. Коли чистка закінчена, не зайвим буде перевірити кути запалювання – це дозволить ефективніше використовувати двигун у всіх режимах і знизити витрату палива.