CEO Volkswagen і глава Tesla розкритикували водневі автомобілі

Приводом для інформаційної активності керівників Volkswagen Group і Tesla послужила стаття німецького видання Handelsblatt про можливу шкоду для клімату від автомобілів на водні.

Час читання: 3 хв.
1

Керівники концерну Volkswagen Герберт Дисс і компанії Tesla Ілон Маск дружно розкритикували в Twitter водневі автомобілі. Дисс порекомендував конкурентам зосередитися на батарейних електромобілях, Маск назвав водень дурною формою зберігання енергії, – повідомляє « Аutoua.net ».

«Доведено, що водневий автомобіль не є рішенням для порятунку від забруднення повітря. Електрифікація зарекомендувала себе в дорожньому русі. Фальшиві дебати – марна трата часу. Будь ласка, послухайте науку », – написав у Twitter CEO Volkswagen Group Герберт Дисс.

А ось що у відповідь на твіт Герберта Дисса написав Ілон Маск: «Дисс правий. Водень – це неймовірно дурна форма зберігання енергії для автомобілів. Його навряд чи варто розглядати навіть для розгінного блоку ракети, який є найбільш переконливим застосуванням ».

Реклама

Приводом для інформаційної активності керівників Volkswagen Group і Tesla послужила стаття німецького видання Handelsblatt про можливу шкоду для клімату від автомобілів на водні. Автори публікації посилаються на результати розрахунків Потсдамського інституту досліджень впливу на клімат (PIK), які вказують на нераціональність застосування такого палива в якості джерела зберігання енергії автомобілів «принаймні в середньостроковій перспективі».

Вчені відзначили, що виробництво водню обходиться занадто дорого і вимагає великої кількості електроенергії. Отже, замість скорочення спалювання викопного палива потрібно буде використовувати його ще активніше для збільшення вироблення електроенергії. Це, в свою чергу, призведе до збільшення викидів парникових газів і поставить під загрозу кліматичні цілі.

«Такі види палива в якості універсального рішення по клімату – це трохи хибна обіцянка. Незважаючи на те, що вони дивно універсальні, не можна очікувати, що вони зможуть замінити викопне паливо в великих масштабах. Цього можна досягти тільки при прямій електрифікації. Паливо на водневої основі, ймовірно, буде дуже дефіцитним і неконкурентоспроможним ще як мінімум десять років », – заявив Фалько Іккерд (Falko Ueckerdt) з PIK.

У дослідженні наголошується, що центральною проблемою при виробництві водневого палива є висока потреба в енергії. У будь-якому випадку використання електрики в електромобілях батарейного типу (BEV) набагато ефективніше, ніж використання газу, для виробництва якого потрібно від двох до чотирнадцяти разів більше електроенергії, говорять дослідники. Що стосується автомобілів на синтетичному паливі (яке відчуває в тому числі і входить в концерн Volkswagen компанія Porsche), то їм буде потрібно в п’ять разів більше електроенергії в порівнянні з BEV.

Вчені PIK вважають, що паливо на водневої основі може стати конкурентоспроможним за вартістю до 2040 року. Однак, з огляду на невідкладність скорочення викидів парникових газів для стабілізації клімату, чекати 2040-го буде занадто пізно для всіх секторів, в яких можлива пряма електрифікація.

Серед автовиробників немає єдиної думки з приводу перспективності використання водню в якості альтернативи автомобілям з двигунами внутреннегосгоранія. Серійні водородомобілі зараз випускає Toyota (седан Mirai) і Hyundai (кросовер Nexo). Днями також був представлений водневий варіант фургона Opel Vivaro. який надійде в продаж восени цього року. Всі зазначені моделі є електромобілями, які харчуються електрикою від бортової системи водневих паливних елементів. Остання виробляє електроенергію прямо на ходу за рахунок хімічної реакції між воднем з балонів і киснем з повітря.

Такі машини мають динамікою і безшумністю електрокарів і при цьому заправляються зі швидкістю звичайних моделей з ДВЗ. Умовно «побічний» результат хімічної реакції – чиста вода в невеликих обсягах. Мінуси технології полягають в складності систем паливних елементів, абсолютно нерозвиненою заправної інфраструктури (водень необхідно нагнітати в балони під високим тиском) і дорожнечі виробництва водню, про що в черговий раз і розповіли німецькі вчені.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!