Відразу ж важливо відзначити те, що на час прогріву двигуна впливає температура навколишнього повітря і сила вітру, навантаження на агрегат і частота обертання коленвала і алгоритм роботи обігрівача внутрішнього оздоблення машини.
Важливо знати, що на прогрів впливають конструктивні особливості двигуна. Експерти підкреслюють, що атмосферний агрегат прогріється швидше, ніж турьіновий бензиновий двигун. Важливою характеристикою є і матеріал, з якого виконаний блок циліндрів. Алюміній має коефіцієнт теплопровідності 236 Вт / м2 при питомій теплоємності 930 Дж / (кг * К), для чавуну ці параметри складають 42 Вт / м2 і 540 Дж / (кг * К).
Чавун погано віддає тепло назовні, а на прогрів блоку потрібно менше часу. А різниця у вазі, завдяки сучасним технологіям лиття, майже не відчувається. Зараз чисто алюмінієві блоки складно зустріти. На стінках циліндрів таких деталей є покриття типу «Нікас» і «алюсил». Фахівці наводять як приклад мотори серій M52 і M60 об’ємом від 2,0 до 4,0 літрів. На цих агрегатах стінки циліндрів покриті нікель-кремнієвим покриттям, але вже при досягненні пробігу близько 100 тис. Кілометрів на стінках могли з’явитися тріщини і подряпини.
Серед сучасних алюмінієвих блоків з чавунними тонкостінними гільзами варто виділити мотори концернів Hyundai-Kia, VW Group і Renault-Nissan, але існують і деякі винятки як мотор Renault K4M з блоком з чавуну. Чавунна стінка не сильно впливає на прогрів, і теплопровідність визначається алюмінієвої частиною.
Якщо ж говорити про чавунних блоках з боку швидкості прогріву мотора, то вони виявляються ефективнішими, оскільки можуть пригнічувати шум і вібрації, а також до них може бути застосована розточування для ремонту.