З 25 травня в Україні набувають чинності зміни до Митного кодексу, що посилюють відповідальність за порушення режимів транзиту та тимчасового ввезення авто на іноземній реєстрації. При цьому суми штрафів різняться у сотні разів і залежатимуть, насамперед, від того, на с кільки днів будуть порушені дозволені строки.
Так, якщо водія за кермом машини у режимі транзиту зупинять наступної доби після закінчення строку законного перебування на території України, він може відбутись попередженням або штрафом у 170 грн (10 неоподаткованих мінімумів доходу громадян). Надалі по висхідній: від однієї доби до 10 діб – 3400 грн, від 10 до 20 діб – 8500 грн, від 20 до 30 діб – 85 000 грн. За порушення терміну понад місяць, водію загрожує штраф у 170000 грн або конфіскація автомобіля за рішенням суду. Останнє, вочевидь, може стати кращим варіантом.
За порушення режиму тимчасового ввезення штрафи дещо більші: 850 грн – до 3 діб, 5100 грн – від 3 до 10 діб, 17000 грн – від 10 до 20 діб, 85 000 грн від 20 до 30 діб, понад 30 діб – 170000 грн або ж конфіскація автомобіля.
Не вирішить питання відповідальності й розборка чи втрата авто. За вчинення таких дій штраф становитиме ті ж 170000 грн. Звичайно, це стосується лише тих, хто ввозив авто на своє ім’я і, відповідно фігурує у митних базах. До останніх, між іншим, обіцяли відкрити доступ Нацполіції та податківцям, тому ховати машину у гаражі чи на дачі можна буде лише до певного часу.
Не варіант й повідомити про викрадення авто. По-перше, це не означає автоматичного уникнення штрафу, по-друге, відповідальність за завідомо неправдиве повідомлення про злочин передбачена Кримінальним кодексом, покарання, серед іншого, передбачає й позбавлення волі.
Таким чином, власникам «євроблях», які не мають наміру їх легалізувати у найближчий час, варто вже планувати вивезення авто з України.
Джерело: Ліга.Закон