Україна опинилася на порозі нової хвилі ввезення старих автомобілів з Європи. Справа в тому, західні країни будуть відмовлятися від дизеля. В Німеччині дизельним авто вже заборонили в’їзд в центр 28 міст. Так само діють скандинавські країни та Велика Британія.
У Києві ж щорічно кожен четвертий з тисячі жителів стає водієм. І ця тенденція неухильно наростає, кількість автомобілів на столичних дорогах зростає. Особливо стрімко чисто водіїв стало рости, коли в Україні почали масово завозити машини на єврореєстрації.
“Українці, будучи розчаровані в громадському транспорті, вважають за краще вирішувати проблеми мобільності самостійно. І все частіше віддають перевагу покупці автомобіля”, – говорить директор компанії по впровадженню автомобільних технологій Дмитро Беспалов.
Фахівці переконані: Україна рухається по за сценарієм, який Старий Світ пережив років 30-40 назад.
“Ми доведемо рівень автомобілізації до європейського, побачимо, що це дуже погано. Витрачаємо багато часу, втрачаємо здоров’я, падає середня тривалість життя … “- говорить Беспалов.
Прискорить цей процес, за словами експерта, заборона на дизельні автомобілі, яку введено в дію в містах Німеччини. Через два роки аналогічна заборона набуде чинності в усіх скандинавських країнах.
Втім, експерти поки не бачать приводів для паніки.
“В Євросоюзі терміни планування набагато довше, ніж у нас. Відповідно, різкого стрибка пропозиції ні в Польщі, ні в Україні не повинно бути. Це все розтягнеться на п’ять, сім, а то і 10 років”, – вважає автомобільний експерт Павло Сирватка.
Але повністю уникнути нової хвилі б/в авто з Євросоюзу не вдасться, прогнозує експерт: європейці вже почали розпродавати свої дизельні авто. Тільки в Німеччині таких автомобілів налічується 10 мільйонів.