Бензин не має такої чіткої сезонної класифікації, як дизельне пальне, однак його характеристики змінюються залежно від пори року. Ключова відмінність полягає у леткості – здатності пального випаровуватися, що безпосередньо впливає на запуск двигуна.
У холодний період бензин із підвищеною леткістю легше утворює паливно-повітряну суміш, яку свічки запалювання швидше підпалюють навіть у непрогрітому двигуні. Якщо взимку заправлятися літнім бензином, запуск мотора може ускладнюватися. Водночас використання зимових марок у спеку здатне призвести до надмірного випаровування пального та появи парових пробок у паливній системі.
В Україні чинні державні стандарти не зобов’язують автозаправні станції позначати бензин як “зимовий” або “літній”. Щоб зрозуміти, яке пальне продається, варто ознайомитися з паспортом якості у куточку споживача. Основним показником є тиск насиченої пари: для літнього бензину він становить від 45 до 80 кПа, а для зимового – від 60 до 100 кПа.
Для імпортного пального, яке відповідає стандарту EN 228, застосовується буквене маркування. Літери A, B і C позначають літні сорти, D, E і F – зимові, а C1 та D1 використовуються для міжсезонного періоду.
Варто враховувати, що леткість бензину і тиск насиченої пари не пов’язані з октановим числом. Саме правильний вибір пального з урахуванням сезону, а не марка бензину, значною мірою визначає легкість запуску двигуна в мороз і стабільність його роботи.




