Оновлений план Єврокомісії щодо скорочення автомобільних викидів до 2035 року загалом отримав позитивну реакцію ринку, але викликав суперечки серед автовиробників. Найгучнішу критику висловили Volvo та Kia.
У Volvo заявили, що вже готові повністю перейти на електромобілі й вважають, що інші компанії також мали достатньо часу для підготовки. На їхню думку, пом’якшення вимог послабить конкурентоспроможність Європи та посилить її відставання від Китаю. Подібну позицію підтримав і керівник Polestar. Водночас представники німецького автопрому, навпаки, назвали нові правила недостатньо гнучкими для збереження двигунів внутрішнього згоряння.
Kia побоюється, що послаблення обмежень для авто з ДВЗ знизить попит на електромобілі, у розвиток яких компанія вже вклала значні кошти. Це може поставити під загрозу мільярдні інвестиції.
Натомість Volkswagen і Renault підтримали ініціативу. BMW загалом позитивно оцінила збереження ДВЗ, але вважає план недостатньо продуманим. Раніше про ризики повної відмови від традиційних двигунів також заявляли Toyota, Stellantis і Mercedes-Benz.
За новою пропозицією Єврокомісії, з 2035 року викиди нових авто мають скоротитися не на 100%, а на 90%. Це дозволяє виробникам і надалі випускати гібриди, а повна заборона двигунів внутрішнього згоряння більше не передбачається.




