Електромобілі вже звична картина на дорогах, але багато власників поводяться з ними як із телефонами – заряджають до 100% і розряджають до нуля. Такі звички можуть дорого обійтися: новий акумулятор коштує від 200 000 до 800 000 грн, а неправильна експлуатація здатна скоротити його ресурс удвічі.
Для більшості батарей оптимальний діапазон заряду становить 20-80%. Заряд вище чи нижче цього рівня підвищує температуру та навантаження на електроди, прискорюючи їх знос. Дослідження американського сервісу Recurrent показують, що батареї, які заряджають частково, втрачають менше ніж 1% ємності на рік.
Постійне заряджання до 100% збільшує напругу та перегрів, прискорюючи старіння елементів і скорочуючи запас ходу. Щоб цього уникнути, рекомендують встановлювати ліміт заряду на 80%. Глибокий розряд до 0% руйнує структуру катода, а літій осідає на аноді, що призводить до втрати здатності утримувати заряд. Заряджати слід, коли рівень батареї опускається до 20%.
Екстремальні температури також негативно впливають на акумулятор. У мороз іони рухаються повільніше, а в спеку опір збільшується, через що пробіг може зменшуватися до 36%. Рекомендується заряджати авто у гаражі або в тіні, де температура стабільна.
Використання дешевих або пошкоджених кабелів може стати причиною короткого замикання, перегріву роз’єму або навіть виходу з ладу контролера зарядки. Краще купувати лише сертифіковані аксесуари. Також не можна ігнорувати оновлення системи: вони коригують буфер заряджання та температуру батареї, що допомагає продовжити її ресурс. Встановлюйте автоматичне оновлення або перевіряйте його вручну хоча б раз на місяць.




