З настанням холодів для багатьох водіїв стає актуальним питання правильного прогрівання двигуна. Експерт попередив, що ігнорувати цей процес при зниженні температури до +5 градусів небезпечно, тому що від нього безпосередньо залежить термін служби двигуна та трансмісії .
При зниженні температури до +5 прогрівання двигуна стає необхідною процедурою. Прогрівати двигун потрібно протягом 1-2 хвилин. При нижчих температурах – до 5 хвилин на холостому ході. Після цього слід плавно розпочати рух до повного прогріву. Як правило, це займає 10–20 хвилин або 5–10 км шлях.
Експерт зазначив, що як рух, так і гальмування необхідно проводити плавно, оскільки гальмівна система також має свою специфіку роботи, особливо за дуже низьких температур. Довгий прогрів двигуна малоефективний і навіть шкідливий. Працюючи холодного мотора на холостому ходу утворюється сильний нагар на свічках , клапанах і каталізаторі .
Крім того, при прогріві двигун більш токсичний і негативно впливає на навколишнє середовище. У русі прогрів систем автомобіля відбувається швидше і рівномірніше. Холодний старт небезпечний для двигуна та інших систем авто, наприклад АКПП: холодна олія має низьку плинність і не завжди потрапляє до всіх деталей ДВЗ. Деякі елементи змащуються і охолоджуються за рахунок розбризкування, що неможливо при занадто густій оливі.
Таким чином, оптимальний режим прогріву повинен поєднувати короткий холостий хід і плавний рух — це забезпечує захист двигуна і коробки передач від зносу в зимовий період.




