Експерти розповіли, які звукові сигнали мають насторожити водія та стати приводом для звернення на СТО.
Свист
Свист під час запуску двигуна зазвичай вказує на несправність ременя приводу навісного обладнання. Це трапляється через ослаблення натягу або прослизання ременя по шківах. Взимку проблема проявляється частіше, адже на холоді матеріал ременя втрачає еластичність. Щоб уникнути обриву, варто якнайшвидше провести діагностику.
Стук
Найнебезпечніший варіант – стук, спричинений обривом ременя ГРМ. Зазвичай звук лунає один раз, після чого двигун глохне. У такому випадку часто потрібен капітальний ремонт або навіть заміна силового агрегата, що може коштувати дорого, особливо якщо автомобіль уже не на гарантії.
Втім, стукіт може мати й інші причини. Його поява після заправки чи під час розгону нерідко свідчить про неякісне паливо. У дизельних двигунах характерні “тракторні” звуки часто вказують на необхідність заміни моторної оливи.
Стук у зоні шарових опор чи сайлентблоків – це сигнал до негайного звернення в сервіс. Подібні звуки також можуть бути наслідком несправності стійок стабілізатора або елементів рульового управління. Якщо ж стукає амортизатор – його потрібно міняти без зволікань.
Клацання
Клацання під час запуску двигуна може означати, що дросельну заслінку потрібно очистити. Ігнорування цього симптому з часом призводить до збоїв у роботі двигуна.
Скрип
Найчастіше джерелом скрипу є гальмівні колодки – цей звук свідчить, що настав час їх замінити. Також скрип можуть видавати шарові опори або сайлентблоки важелів підвіски, від яких залежить стабільність авто на дорозі. У будь-якому випадку поява таких шумів – привід для діагностики.
Рев і “постріли”
Такі звуки зазвичай сигналізують про проблеми у системі випуску відпрацьованих газів.
Гул
Гул часто вказує на зношення ступичних підшипників. У авто з механічною коробкою передач гул на холостому ходу може бути ознакою несправності вижимного підшипника зчеплення. Затягування з ремонтом загрожує складним перемиканням передач і подальшою поломкою зчеплення.