Європа відмовляється від дизеля: подорожчання неминуче

Дизельні автомобілі ще донедавна вважалися найкращим вибором для тих, хто багато подорожує — вони відзначалися економічністю, витривалістю та великим ресурсом. Проте сьогодні дедалі очевидніше, що епоха дизеля добігає кінця швидше, ніж очікувалося. Європейські країни змінюють екологічні стандарти, скорочують виробництво та запроваджують нову податкову політику, яка робить дизельні авто менш вигідними для покупців. Усе це може призвести до помітного подорожчання таких машин уже у 2026 році, зокрема й на українському вторинному ринку.

Основна причина змін криється в тому, що саме Європа є головним джерелом постачання вживаних автомобілів в Україну. З 2025–2026 років у ЄС почнуть діяти нові норми викидів Euro 7, які змінять правила гри. Виробникам доведеться інвестувати мільярди євро в модернізацію дизельних двигунів, що значно підвищить їхню собівартість. Частина брендів, серед яких Renault, Peugeot і Ford, уже скорочують дизельні лінійки, адже виробництво таких моторів стає економічно невигідним. У звіті Європейської асоціації автовиробників (ACEA) зазначається, що після 2025 року очікується істотне скорочення дизельних моделей.

Реклама

Крім того, у багатьох країнах ЄС підвищуються податки на дизельні автомобілі. У Німеччині та Франції податкові пільги вже скасовано, а в окремих містах запроваджуються екологічні збори для машин із високими викидами. Додатково ситуацію ускладнюють заборони на в’їзд старих дизельних авто до центрів великих міст — Берліна, Парижа, Брюсселя, Мілана. Це стимулює власників позбавлятися таких автомобілів або утримуватися від купівлі нових дизельних моделей. Водночас світові виробники дедалі активніше переходять на електричні та гібридні технології. Компанії Volvo, Mercedes-Benz і Volkswagen уже оголосили про поступову відмову від дизельних двигунів у більшості моделей після 2026 року. Таким чином, через кілька років дизельні автомобілі можуть стати дефіцитом, а дефіцит неминуче призводить до зростання цін.

Для українського ринку це означатиме зменшення пропозиції, оскільки більшість дизельних машин імпортується саме з Європи. Водночас попит залишатиметься високим, адже багато водіїв в Україні віддають перевагу дизельним авто за їхню економічність і надійність. Як наслідок, конкуренція серед покупців зростатиме, а ціни на такі автомобілі — навіть на моделі з пробігом — поступово підвищуватимуться. За даними ACEA та аналітиків AutoScout24, у 2025–2026 роках частка дизельних авто на первинному ринку ЄС може скоротитися ще на 20–30 %.

Експерти радять не зволікати з купівлею дизельного автомобіля, якщо ви плануєте використовувати його довго. 2025 рік може стати останнім періодом, коли ціни на такі машини залишатимуться відносно доступними. У подальшому дизельні авто поступово перетворяться на нішевий продукт, який зможе дозволити собі не кожен.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!